تابناک بررسی می کند ؛
به گزارش تابناک گیلان، آن طور که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند، در چند روز اخیر شرکت پست ایران با بیش از هزار نفر پستچی، سه میلیون چای کیسه‌ای به خانه‌های تهرانی ارسال کرده، اما ماجرا چیست؟
کد خبر: ۱۹۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 07 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک:
در چند روز اخیر شرکت پست ایران با بیش از هزار نفر پستچی، سه میلیون چای کیسه‌ای به خانه‌های تهرانی ارسال کرده، اما ماجرا چیست؟

به گزارش تابناک گیلان، آن طور که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند، در چند روز اخیر شرکت پست ایران با بیش از هزار نفر پستچی، سه میلیون چای کیسه‌ای به خانه‌های تهرانی ارسال کرده، اما ماجرا چیست؟

در همین مورد یکی از مسوولان شرکت پست با بیان این مطلب که یکی از شرکت های بزرگ داخلی اقدام به واردات تکنولوژی تولید و بسته بندی چای از سوییس کرده است به اقتصادنیوز گفت: توزیع چای در تهران بنا به درخواست چای ماسوله بوده است.

با پیگیری از این شرکت در نهایت مشخص شد که مالک برند ماسوله در حقیقت یک شرکت سوییسی بوده است که این شرکت به تازگی با انتقال این برند همراه با دانش فنی و تکنولوژی مورد نیاز برندسازى و بسته بندی چای به ایران موافقت کرده است.

بر این اساس مسوولان این شرکت مدعی هستند در این پروسه جدیدترین تکنولوژی بسته‌بندى چای به ایران وارد شده  و شرکت مذکور ارائه چاى با کیفیت در بازار داخلی و رقابت با برندهای بین المللی صنعت چای را در دستور کار قرار داده است.



اما سرانجام ماجرای چای ماسوله کمی روشن شد


به گزارش تابناک گیلان، روز گذشته نشست خبری چای ماسوله با حضور جواد ظهیرى مدیر عامل شرکت به پخش و پرهام امیدى نایب رییس هیات مدیره صنایع غذایى به پخش در خصوص معرفی چای ماسوله شب گذشته در اتاق کنفرانس این شرکت برگزار شد.
 
در این نشست خبری جواد ظهیری اظهار کرد: چای ماسوله از سال گذشته از شركت سویسی به ایران منتقل شده است و در حال حاضر ٤٠ روز شده که به صورت رسمی وارد بازار کشور شده ایم و می خواهیم در سال اول دست کم ٣ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهیم.

مدیرعامل این شرکت در ادامه بیان کرد: «به پخش» روی هر برندی که دست گذاشته توانسته آن را بالا بکشد. از سال 1334 که این شرکت به صورت رسمی در حوزه تولید و به خصوص توزیع فعالیتش را شروع کرده است تا کنون با روش های متعدد این گونه کرده و برند و محصولات متعددی طی این سالها بودند که به مردم و بازار ایران معرفی شده اند.

جواد ظهیری در خصوص چگونگی معرفی و فروش چای در میان انبوه چایی های معروف در بازار ایران اظهار کرد: چای ماسوله قدر مسلم تفاوت های شاخصی با دیگر چاهای موجود در بازار ایران خواهد داشت چون از جدیدترین فناوری ها و از حرفه ای ترین اشخاص در تولید این محصول از طراحی تا ترکیب چای و شیوه هاى جدید معرفى محصول ، مشارکت داشته اند.

وی در این خصوص ادامه داد: شاید بعضى به ما بگویند چرا ریسک کرده و روی چاى در این زمان كه برندهاى زیادى وجود دارند ، سرمایه گذاری کردید که باید بگویم دلائل متعددى دارد كه ازجمله كمبود برند چاى كه مالك آن خودمون باشیم در سبد كالایى ما دوم اینكه ما با اتكا به كار علمى و دانش فنى مناسب وارد این بازار شدیم ، دیگر آنكه ریسکهاى حساب شده لازمه شغل ماست ضمن اینكه دلائل دیگر مهمى هم وجود دارد. شركتهاى بزرگ اگر سرمایه گذاریهاى حساب شده نداشته باشند رشدشان محدود و با اولین تنش جدى و عدم جایگزین كالاهاى استراتژیك به مرز نابودى ویا حتى نابودى خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت به پخش در خاتمه بیان کرد: طی این 2 سال و تا قبل از توزیع رسمی این چای در بازار که 40 روز پیش صورت گرفت اقدامات فراوان و البته حرفه ای توسط افراد حرفه ای در سراسر جهان صورت گرفته است. لازم بدانید كه فقط چندین ماه صرف طراحی جعبه ، انتخاب چاى ساده و طعم دار مناسب با ذائقه مردم شده است كه تأییدیه این آزمایشات طى چند جلسه به ٣٠ استان توزیع، تست ، تغییر ، تصحیح و نهایتا تایید شده است.
 
رضایت بیش از ٩٢ درصدی مشتریان از انواع چای ماسوله

در ادامه این نشست خبری نایب رییس شرکت صنایع غذایى به پخش و مسئول مستقیم انتقال برند سازی این چای ماسوله از سوییس به ایران اظهار کرد: دستگاه های تهیه و بسته بندی فله چای ماسوله از بهترین نوع هستند و به صورت کامل از آلمان وارد کشور شده اند.

پرهام امیدی در خصوص کیفیت این چای و این که آیا این چای از مزارع گیلان تهیه شده است ابراز کرد: این چای تماما از سیلان و دیگر نقاط جهان تهیه شده است ما معتقدیم استفاده چاى ایرانى در برند ماسوله هنوز نیازمند تنظیم سطح كیفى چاى ایران تا رسیدن به میزان  مشخص میباشد بعلاوه اینكه خود صنعت چاى در ایران نیازمند یك برنامه جامع و همكارى مشترك بین نهادهاى مربوطه و بخش خصوصى است كه بخشى از آن تكنولوژى و بخش دیگر آن وجود یك برند با پتانسیل بالا و نهایتا فرهنگسازى چیدمان برگ در كشاورز و شیوه فرآورى آن در تولید كننده مى باشد.

وی در ادامه بیان کرد: چای فعلا صد در صد خارجی است و به طور کامل از خارج از کشور وارد و در داخل کشور مجدد آزمایش و بسته بندی می شود ولی دور نمای شرکت این است که این چای در آینده اى نزدیك قطعا چاى ایرانى هم هست كه در حال حاضر تمام طراحییهاش انجام شده است.

امیدی با اشاره به شیوه انتخاب رنگها ، طراحییها و نوع بسته بندى ، چاى و طعم های آن بیان کرد: كلیه موارد  منجمله طعم چای و طرح بسته بندیها و... همگى قریب به ٢ سال به استان های مختلف کشور ارسال میشد و نتایج آن در بازگشت به مركز تحقیقات و فناورى شركت ارزیابى و به واحدهاى مرتبط انتقال پیدا میكرد. نهایتا در هر مقطع وقتی به رضایت مردم ایران به بالای ٩٠ درصد میرسیدیم ، آن نتایج را جهت بكارگیرى در جعبه ها یا خود محصول استفاده و آماده تولید می‌كردیم.

علت ٩٠٪‏ ونه قطعى ١٠٠٪‏ اینست كه ما براى اینكه ذائقه كل ایران را بدست آوریم مجبور بودیم در برخى از استانها سلیقه ١٠٠٪‏ مردم رو كم كرده و با تغییراتى دیگر سلایق ٧٠ یا ٨٠ درصدى رو به بالاى ٩٠ برسونیم.

وی در خصوص شناخت یک چای با کیفیت توضیح داد: چای خوب نباید گرد نارنجی داشته باشد و باید «رنگی آلبالویی شفاف» و داراى عطر مخصوص به طعم یا در صورت ساده بودن آن عطر مخصوص به برگ تازه چاى خشك را داشته باشد.

اگر در برخی بسته بندی ها و در رنگ چایی ها رنگ نارنجی مات یا كدر مشاهده شد به این معنی استکه دستگاه های تولید و فرآوردى چاى در کارخانه فرسوده یا برخى فرآیندهاى مهم خطوط تولید و فرآورى را ندارند.
 
بزرگ ضیافت چاى جهان در ایران

پرهام امیدی در خصوص میزان رضایت مندی مشتریان از برند ماسوله بیان کرد: یكى از ثمره هاى این ضیافت تماسهاى ١٤ روزه روزى ٨ ساعت بیش از هزاران تهرانى با چند خط شركت است كه دقیقا میزان رضایت ٩٩٪‏ از طعم و ٩٥٪‏ از ایده خلاق ارسال چاى درب منازل و اصطلاحا ارتباط مستقیم بدون وأسطه با مردم پایتخت از هر قشر و فرهنگ و زبان و... بوده است كه جا دارد همین از همه مردم عزیزم تشكر كنم.

وی در خصوص جزئیات ضیافت بزرگ چای ماسوله در سراسر تهران به خبرنگار «پرشین خودرو»، اظهار داشت: بیش از ٣ میلیون تی بگ چای ماسوله به همراه بوروشور در سراسر تهران به ٣ میلیون منزل با همكارى شرکت محترم پست ارسال شد.

مدیر عامل شرکت چای ماسوله نگاهی هم به آمار وضعیت چای و چای خوران در جهان انداخت و تصریح کرد: بیشتر چای جهان در 11 کشور از جمله هند، سریلانکا، روسیه، ایران و کنیا و دیگر كشورها تولید می شود. رتبه اول سرانه خوردن چای در جهان از آن انگلیسی ها است که با بیش از 98 درصد مصرف در جایگاه نخست قرار گرفته اند. ایرانیان نیز تقریبا در کل کشورهای جهان در جایگاه چهارم در مصرف چای قرار دارند.

امیدى در انتها رو كیفیت چاى تأكید بیشترى داشت كه مهمترین فاكتور براى مردم عزیز كیفیت چاى باید باشه و تمامى رقابتها در جهان و ایران نهایتا رضاتمندى مشترى رو باید در بر گیرد.
شركت خوب به شركتى گفته میشود كه یك بازى دوسر برد با مشترى و اجتماعش برقرار كند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار