رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور توجه به موضوع افزایش عملکرد محصول در واحد سطح به جای افزایش سطح در تولید گندم حدود ۲ هزار هکتار از سطح اراضی تحت کشت گندم دیم در زنجان کاهش یافت.
کد خبر: ۱۹۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 07 March 2016
حسین جعفری در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش سطح با هدف تولید محصول را به هیچ عنوان اقتصادی و متناسب با کشاورزی پایدار نمی‌داند، اظهار داشت: این سازمان طرح افزایش عملکرد در واحد سطح را در کل محصولات کشاورزی از جمله گندم را در دستور کار قرار داده است.

وی ضمن رد اظهارات مسئولان اداره کل منابع طبیعی در زمینه آسیب جدی خرید تضمینی گندم به اراضی ملی و طبیعی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم به هیچ وجه به اراضی ملی استان زنجان صدمه نمی‌زند چرا که همانطور که گفتیم سطح کشت محصول گندم کاهش یافته و افزایش عملکرد گندم در واحد سطح مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور توجه به موضوع افزایش عملکرد محصول در واحد سطح به جای افزایش سطح در تولید گندم حدود 2 هزار هکتار از سطح اراضی تحت کشت گندم دیم در زنجان کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن سطح مزارع آبی گندم در حدود 500 تا 600 هکتار در استان زنجان نیز کاهش یافته است.

جعفری ضمن تاکید بر لزوم برخورد با متصرفان اراضی ملی و طبیعی در استان زنجان افزود: بخش امور اراضی این سازمان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با هر گونه تصرف و تخریب در مناطق هدف با جدیت و بر اساس قانون برخورد می‌کند.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی جنگل‌ها و مراتع ابراز کرد: با توجه به اینکه ارزش مراتع در هر هکتار 220 دلار و ارزش جنگل‌ها در هر هکتار یک هزار دلار است در نتیجه حفظ و حراست از منابع طبیعی در استان زنجان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مورد روند مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی به متقاضیان تصریح کرد: این موارد با حضور کارشناسان حقوقی این سازمان در کمیسیون ذی‌ربط مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از طی مراحلی رای برای صدور یا عدم صدور مجوز صادر می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار