معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بر لزوم توجه به گرایش دانش آموزان قمی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.
کد خبر: ۱۹۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 07 March 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا یاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانش آموزان متوسطه اول در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه سوم جشنواره نوجوان خوارزمی شدند.

وی با اشاره به کاهش نوجوانان بازمانده از تحصیل طی سال‌جاری افزود: خوشبختانه پوشش تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول طی سال‌جاری بیش از ۹۳ درصد بوده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش قم با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت آموزش و پرورش گرایش دانش آموزان متوسطه دوم به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، افزود: طی سال‌جاری ۷۰ نمایشگاه از دست ساخته‌های دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش دایر شده است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای هنرستان‌ها تهیه و همچنین پنج هنرستان جدید نیز امسال‌ احداث شده است.

یاری بیان کرد: طی سال‌جاری ۱۲ رشته محل جدید از جمله آسانسور، تعمیر لوازم پزشکی، تعمیر لوازم اداری، سوهان پزی و آشپزی در هنرستان‌های استان قم تدریس شده و برای سال آینده نیز رشته‌های جدید از جمله توریسم مذهبی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال ۲۴ رتبه یک رقمی و دو رقمی داشته‌ایم، افزود: بیش از ۲۲۰ دانش آموز در استان قم در کنکور امسال رتبه زیر سه هزار را کسب کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: پس از پایان امتحانات خردادماه کلاس‌های جمع بندی برای دانش آموزان پیش دانشگاهی با حضور اساتید بر‌تر کنکور و با قیمت پایین برگزار می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان قمی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند

در ادامه جلسه محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان استان قم در مقطع ابتدایی به تحصیل مشغولند.

وی گفت: طی امسال دوره یک ماهه پیش دبستانی برای دانش آموزان مناطق محروم در استان قم که موفق به گذراندن این دوره نشده بودند برگزار شده و آموزش‌های لازم به این دانش آموزان ارائه شد.

وی در خصوص طرح جابر بن حیان افزود: بیش از ۳۷ هزار دانش آموز در این استان در طرح جابر بن حیان شرکت کرده‌اند که در اواخر فروردین‌ماه نیز نمایشگاه استانی آن برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص هوشمندسازی مدارس استان قم افزود: اکنون تمامی مدارس استان قم مجهز به امکانات اولیه هوشمندسازی هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۲ اسفندماه با عنوان روز شهید نامگذاری شده است، افزود: در روز ۲۲ اسفند بیش از ۲ هزار دانش آموز در گلزار شهدا حضور یافته و مزار شهدا را غبارروبی می‌کنند.

پاداش ۹۷ نفر از بازنشستگان سال ۹۳ پرداخت شده است

در ادامه جلسه حمیدرضا سوری معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: طی سال‌جاری علاوه بر ثبت نام اینترنتی اسکان مدارس، هفت پایگاه نیز در نقاط مختلف شهر قم برای ثبت نام اختصاص داده شده است.

وی در خصوص پاداش فرهنگیانی که سال ۹۳ بازنشسته شده‌اند، افزود: ۴۶۰ بازنشسته در سال ۹۳ داشته‌ایم که از میان آن‌ها ۹۷ نفر به طور کامل پاداش خود را دریافت کرده‌اند و ۳۶۳ نفر نیز ۴۰ درصد پاداش خود را دریافت کرده‌اند و باقی پاداش آن‌ها در مرحله بعد پرداخت می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: پاداش سال ۹۴ در بودجه سال ۹۵ دیده شده است که امیدواریم محقق شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار