یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز مدعی شد که حاشیه نشینی در اطراف این کلان‌شهر با 16 درصد رشد مواجه بوده و این یک هشدار برای تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری است.
کد خبر: ۱۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 06 April 2015

تابناک فارس به نقل از ایسنا؛ محمدرضا دیهیمی در نقط قبل از دستور جلسه علنی بعدازظهر دوشنبه 17 فروردین شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: علی‌رغم تلاش‌ها و حساسیت‌ها برای تحقق شهر شیراز به عنوان یک شهر متوازن، در چند کیلومتری این شهر، شاهد ساخت و سازهای بی‌ضابطه و بی‌برنامه و تشکیل یک حاشیه‌نشینی خطرناک هستیم.

وی با بیان اینکه ساخت‌و سازها به کناره کمربندی شیراز هم رسیده است، گفت: از شهردار شیراز و مدیرکل راه و شهرسازی تقاضای جلوگیری از این ساخت‌ و سازها را دارم.

دیهیمی با قدردانی از شهرداری به‌واسطه زیباسازی شیراز در ایام ابتدایی سال جدید، خواستار نامیده شدن امسال به‌نام همدلی و همزبانی شورا و شهرداری شد و خواستار قرار گرفتن طرح‌های فاز دوم قطار شهری و بهسازی ارگ کریمخانی در پروژه‌های سفر هیئت دولت برای دریافت اعتبارات ویژه شد.

وی همچنین گفت: با تاسف فراوان باید اعلام کنم که علی‌رغم دستور اکید جناب آقای استاندار و برخورد مناسب معاونین ایشان و تلاش قابل تقدیر آقای فرماندار متاسفانه پس از یک سال تلاش شورا و شهرداری موضوع پر اهمیت برون سپاری پروانه ساختمانی در شهر شیراز که مستقیماً منافع آن نصیب مردم خواهد شد، دچار بدسلیقگی کارشناسی شده و به استناد همان قانونی که در دیگر کلان شهرها یک معضل شهری و مردمی حل شده در شهر ما از اجرایی شدن این طرح ضروری جلوگیری شده است.

دیهیمی خواستار ورود استاندار فارس برای حل این مشکل شد و گفت: ‌این موضوع بهترین عیدی استانداری و استاندار محترم به مردم شریف شیراز است.

عضو شورای اسلامی شیراز همچنین خواستار توجه به ایجاد محیط‌های سالم برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در شیراز شد.

برچسب ها: حاشیه نشینی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار