کد خبر: ۱۹۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 08 March 2016
به دنبال عدم بازگشایی محور پونل در حوزه گیلان قصه بی‌توجهی مسئولین استان گیلان به راه ارتباطی مردم خلخال دوباره تکرار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌رغم تلاش بی‌وقفه و چندین روزه از سوی مسئولین ارشد شهرستان خلخال و اداره راه و شهرسازی خلخال جاده خلخال به پونل در حوزه خلخال باز شد ولی بی‌توجهی چندین باره مسئولین استان گیلان به راه ارتباطی خلخال به گیلان، همچنان نارضایتی و ناراحتی مردم شهرستان خلخال را به دنبال داشته است.

هر چند این قصه تکراری است و هر سال در آستانه نوروز سریال بازگشایی جاده پونل به خلخال از سوی مسئولین گیلان تکرار می‌شود ولی این مسیر ارتباطی تنها برای مردم خلخال نیست بلکه تردد هموطنان از مرکز کشور از طریق این مسیر ارتباطی به استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و زنجان انجام می‌گیرد.

از چند روز گذشته گوشی مسئولین استان گیلان خاموش است و علی‌رغم پیگیری‌های مسئولین شهرستان خلخال گوش شنوایی در اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان وجود ندارد.

در زمستان امسال که حوزه استحفاظی پونل خلخال بعد از چند دهه بین استان گیلان و اردبیل مشخص شد مسئولین گیلان در حوزه راه و شهرسازی و پلیس‌راه چند روز آماده‌باش در جاده خلخال به پونل داشتند اما بعد از آن نه حضوری در جاده وجود داشت و نه کاری عملا برای مسافران عبوری در این جاده انجام شد و این عینا گفته مسافران و رانندگان این جاده است.

 در چند روز گذشته که به عنوان خبرنگار فارس در محور خلخال به پونل به همراه مردم و رانندگان حضور داشتم شاهد بی‌تحرکی مسئولین گیلان در بازگشایی محور پونل به خلخال بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شب گذشته نیز در ترمینال خلخال و مسیر خلخال به اسالم و خلخال به پونل شاهد انتقاد شدید و اعتراض مردم به مسئولین استان گیلان بودیم که ناراضی از عملکرد مسئولین استان گیلان بودند.

مردم اظهار داشتند: اگر مسئولین گیلان قول خدمت به مردم در جاده را داده‌اند پس الان کجایند در زمستان فقط دو روز در مسیر حاضر شدند و مانور دادند و بعد از آن هیچ حضوری در محور نداشتند و با نخستین بارش برف به دلیل بی‌توجهی جاده را بستند و رفتند.

مردم خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل ضمن گله‌مندی از مسئولین استان گیلان خواستار رعایت حسن همجواری شهرستان خلخال با شهرستان رضوانشهر شده و خواستار بازگشایی این مسیر در آستانه نوروز برای تردد شدند.

همچنین رانندگان خطی سواری مسیر خلخال به اسالم از تردد کامیون‌های شن و ماسه و تخریب عظیم جاده خلخال به اسالم گله‌مند‌ بودند و اظهار داشتند روزانه 50 تا 60 کامیون حمل شن و ماسه از استان گیلان با تناژ اضافی بار با جولان در جاده زیبای گردشگری خلخال به اسالم این جاده را به طور کامل تخریب کرده‌اند.

 امروز 18 اسفندماه است ولی همچنان جاده پونل در حوزه گیلان مسدود است.

 در 11 اسفندماه با حضور رئیس شورای تامین شهرستان خلخال و با همت اداره راه و شهرسازی از روستای مجره تا سه‌راهی پونل در پیچ بزرگ گردنه الماس مسیر پونل در حوزه خلخال بازگشایی و تعریض شد.

همچنین اهالی برای اطمینان بیشتر از این که در این محور برف و بهمنی وجود ندارد با خبرنگار فارس مسیر روبروی جاده پونل را تا زندانه طی و طبق مشاهدات و مستندات فیلم و عکس هم اکنون جز آوای بهار در این مسیر چیز دیگری در این مسیر دیده نشد.

مسئولین حوزه ساخت و ساز و حوزه راه و شهرسازی گیلان باید بدانند که اگر یک راهی با هزینه زیاد و بیت‌المال ساخته شده نباید اجازه دهند که این جاده بیش از شش ماه در زیر برف بماند و بعد ادعا کنند که جاده از بین رفته در حالی که مشخص شد وقتی جاده چندین ماه زیر برف و یخ مانده و در اولین روز آغاز تردد از آن با فشار سنگینی که بر پیکر جاده وارد خواهد شد شیرازه جاده به دلیل نفوذ آب به لایه زیرین آسفالت از هم خواهد پاشید و جاده پونل به دلیل برف و یخ خراب نشده بلکه عدم نگهداری از سوی استان گیلان که تاکنون این محور را از پیمانکار تحویل نگرفته موجبات تخریب آسفالت این جاده زیبای گردشگری را به دنبال داشته است.

و سخن آخر مردم به مسئولین گیلان اینکه به جای ییلاق قشلاق کردن به فکر نگهداشت بیت‌المال باشند و نه دور زدن مردم و مسئولین کشوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار