کد خبر: ۱۹۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 08 March 2016


رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: متاسفانه علی رغم تمام فعالیت‌های انجام گرفته دستگاه‌های متولی حفاظت از منابع ملی و طبیعی، امکانات لازم متناسب با ماموریت در اختیار را ندارند و این امر سبب رنجش خاطر فراوانی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، احمد فاضلیان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان البرز که عصر امروز در محل مرکز شهید جوانشیر مناع طبیعی و آبخیزداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه حفظ منابع‌طبیعی و ملی باید دغدغه عمومی باشد چراکه حفاظت از این بخش یک وظیفه و تکلیف برای تمامی اقشار جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد مختلف جامعه باید در راستای حفاظت و مراقبت از منابع ملی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ فردی نباید در این بخش منتی بر سر دیگری بگذارد، افزود: متاسفانه علی رغم تمام فعالیت‌های انجام گرفته اما دستگاه‌های متولی حفاظت از منابع ملی و طبیعی امکانات لازم متناسب با ماموریت در اختیار را ندارند و این امر سبب رنجش خاطر فراوانی شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه باید از ظرفیت عظیم مردمی در راستای حفاظت از منابع ملی و طبیعی بهره‌مند شد و از این سرمایه‌ عظیم استفاده لازم را برد، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از جامعه توجه لازم به اهمیت مسئله حفاظت از منابع طبیعی و ملی را ندارند به همین سبب باید حساسیت موضوع بالا برده شود.

وی با اشاره به اینکه باید فشار افکار عمومی به عنوان ضمانت اجرای موثر در این بخش بکار گرفته شود، تصریح کرد: ایجاد و توجه به همیاران طبیعت همانند اقدام خوب پلیس در بخش همیار پلیس سبب می‌شود شاهد توفیقات روز افزون در این حوزه باشیم.

فاضلیان تصریح کرد: قوانین حفاظت از منابع زمینی در برهه‌ای از زمان کارآمد است اما با توجه تغییر شرایط امروزی بسیاری از این قوانین کارآمدی لازم خود را ندارند و باید به این امر نیز اذعان داشت که پاسخگویی مورد نظر را برای به همراه جامعه ندارد.

وی با بیان اینکه قانونی که باید به نوعی بازدارنده باشد به مشوقی برای تخلف در اراضی ملی در برخی موارد تبدیل شده است، یادآور شد: قوانین باید به حدی بازدارنده باشد که احدی دست درازی به منابع ملی و طبیعی نکند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با تاکید براینکه قوانین این بخش به بازنگری نیاز دارد، قوانین پیشنهادی امروز نگاه حفاظتی ندارد، اظهار داشت: این قوانین گاه بستر و زمینه واگذاری گسترده‌تر را فراهم می‌کند از این رو باید برنامه‌ریزی خاصی در این مبحث صورت گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان در ازای بهره‌برداری، قوانینی در رابطه با بازسازی و احیای اراضی پیشنهاد داده شود، خاطرنشان کرد: نباید منابع طبیعی را ارث خود دانست بلکه این منابع میراثی برای آیندگان ما نیز است.

فاضلیان با اشار به اینکه بحث پیشگیری در این بخش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تخریب و مواردی از این دست هزینه‌های فراوانی را متحمل نظام می‌سازد، افزود: راضی نیستیم مردم از ما برنجند، باید مبحث مهم پیشگیری در صدر امور ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات باید برنامه‌ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد، گفت: مشکلات ناشی از سوء مدیریت گذشته، قبل از استان شدن البرز به ما تحمیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار