مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: به مناسبت گرامیداشت 10 هزار و 400 شهید مازندران امروز بیش از 10 هزار اصله نهال با بکارگیری 159 نفر در محوطه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران غرس شد.
کد خبر: ۱۹۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 09 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، ابوالفضل روغنی گلپایگانی امروز در نشست خبریدر جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت گرامیداشت 10 هزار و 400 شهید مازندران امروز بیش از 10 هزار اصله نهال با بکارگیری 159 نفر در محوطه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران غرس شد.

وی با بیان اینکه هر ساله چوب و کاغذ مازندران یک میلیون و 200 هزار اصله نهال غرس و حفاظت می کند، افزود: شرکت چوب و کاغذ تا کنون 12 میلیون اصله نهال سریع الرشد و اصلاح نژاد شده با قابلیت بهره برداری کوتاه مدت در اختیار زارعین قرار داده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: تا کنون بیش از 11 هزار هکتار از اراضی مستعد استان مازندران و گلستان با مشارکت شرکت چوب و کاغذ مازندران به کاشت درختان سریع الرشد اختصاص یافته است.

وی افزود: میزان کاشتنهالدرسال 1394 به تعداد 15 هزار اصله تهیه شده که در اراضی متعلق به چوب و کاغذ مازندران کاشته می شود.

روغنی اظهار کرد:ایجاد اشتغال در کشور، توسعه فضای سبز، تصفیه آب و هوا و حفظ خاک، تامین نیاز صنایع، کاهش خروج ارز برای واردات چوب و کمک به حفاظت منابع طبیعی تجدیدپذیر از مزایای طرح زراعت چوب و کاغذ است.

وی ادامه داد:در حال حاضر سطح زراعت چوب کشور معادل 200 هزار هکتار بوده که 150 هزار هکتار صنوبر کاری و 50 هزار هکتار اکالیپتوس کاری است.

روغنی با بیان اینکه 7 هزار تن کمپوست برای کاشت 10 هزار اصله درختبکار رفته است، افزود:در این اقدام پسندیده492 ساعت بیل مکانیکی، 55 ساعت اسکیدر برای حفر آن کارکرد داشته است.

وی ویلا سازی، جاده سازی و سد سازی را از عوامل تخریب جنگل دانست و افزود: باید به تاکید مقام معظم رهبری درباره کاشت داشت و حراست و حفاظت از جنگل توجه ویژه داشته باشیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار