نوید تحول و پویایی مجدد در حوزه علمیه خراسان ؛
آیات خلخالی، اشرفی شاهرودی و سیدان از مراجع و علمای حوزه علمیه مشهد از اعلام استقلال حوزه علمیّه کهنسال مشهد و نیز اجابت تقاضایشان از رهبر معظّم انقلاب- دام ظله- قدردانی کردند.
کد خبر: ۱۹۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 10 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، مقام معظم رهبری در حکم انتصاب اعضای شورای عالی این حوزه و مدیر آن، به این نکته زیبا اشاره کردند که حوزه‌ علمیه‌ مشهد مقدس یکی از کهن‌ترین و پربارترین مراکز علمی تشیع و مَهد پرورش بزرگان نام‌آور در دانشهای عقلی و نَقلیِ اسلامی در طول چندین قرن است.
آیات عظام سید محمد مهدی خلخالی، مصطفی اشرفی شاهرودی و سید جعفر سیّدان نیز در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی از تاکید معظم له بر استقلال حوزه علمیّه کهنسال مشهد قدردانی و تشکر کردند.

تقدیر مراجع مشهد از رهبری به خاطر اجابت تقاضایشان
 
متن این پیام در ذیل آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
با حمد و سپاس به درگاه خداوند منّان و درود بی پایان بر پیامبر مکرّم اسلام و اوصیاء گرامش؛
 
شایسته است مراتب قدردانی و تشکر خود را از تاکید مقام معظّم رهبری- دام ظله- بر استقلال حوزه علمیّه کهنسال مشهد مقدّس و تجاوب به تقاضای اعضاء جلسه دیروز اینجانبان و جمعی از اعلام و اساتید، اعلام داریم.
 
چنانکه لازم است از زحمات و خدمات مدیر فقید مرحوم آیة الله واعظ طبسی – طاب ثراه- که در این راستا کوشا بوده اند تقدیر نموده و غفران و علو درجات برای آن مرحوم طلب نمائیم.
 
و نیز از ساحت مقدّس پروردگار متعال مزید توفیقات اَعلام منصوب از طرف معظّم له را در رشد و تعالی حوزه علمیّه و تربیت فرهیختگان، پژوهشگران، نویسنده‌گان و مرابطان مذهب حقّه، متضرّعانه مسألت داریم.

 
همچنین حجج الاسلام سید جعفر حسینی یگانه،  مسئول سابق دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، علی اکبرسبزیان ، مسئول سابق دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان و محمد حسن نوری ابوذری از  مسئولین سابق حوزه علمیه خراسان هم در بیانیه ای، ضمن تجلیل و تبریک نسبت به انتصابات جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، این انتصابات را  بسیار مهم و راهبردی بود و  بارقه امید  و شعف وصف ناپذیر را در متن حوزه خواندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار