قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت : ثبت ملی مزار شهدا در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۱۹۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 11 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی  در جمع نماگزاران جمعه ساری افزود : قبور شهدا باید برای ترویج و ماندگاری فرهنگ شهادت قرن ها پا بر جا بمانند و به همین دلیل هم ثبت ملی می شوند.


وی از ساماندهی 12 هزار و 900 مزار شهید در سال جاری خبر داد و گفت د: مزار هر شهید نشانی از سربلندی، سر افرازی و آفرینش حماسه دینی و ملی در ایران اسلامی است.


او از خانواده شهدا به عنوان افتخار کشور یاد کرد و یاد آور شد : شش هزار نخبه از فرزندان شهیدان با کرسی استادی در دانشگاه های معتبر کشور تدریس می کنند.


حسنی با بیان اینکه جانبازان لاعلاج پیش از این برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند ، گفت : هم اکنون از بهترین پرفسورهای جهان جهت درمان این عزیزان در داخل کشور دعوت می کنیم.


وی افزود : فقط امسال یکهزار و 54 متخصص رده اول جهانی برای ویزیت ، 995 نفر برای درمان های تخصصی و 206 نفر هم برای عمل جراحی جانبازان به کشور دعوت شدند.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه این افراد در کنار متخصصان کشور بیماران تحت پوشش را درمان می کنند ، گفت : با این اقدام ، سه میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم.


حسنی تعداد شهیدان کشور را 222 هزار نفر اعلام کرد و افزود : هم اکنون در کشور 505 هزار جانباز و 45 هزار آزاده داریم .


قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید همچنین از استانداران مازندران و کرمانشاه به عنوان استانداران برتر در طرح سپاس خانواده های شهید و ایثارگر یاد و از آنان قدردانی کرد.


وی گفت که از این دو استاندار به خاطر توجه ویژه به خانواده شهدا و جانبازان در بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار