فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به وجود مشکل کم‌آبی در سال جاری گفت: در سطح شهرستان کبودراهنگ یک‌هزار و 400 چاه غیرمجاز وجود دارد.
کد خبر: ۱۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 07 April 2015

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به وجود مشکل کم‌آبی در سال جاری گفت: در سطح شهرستان کبودراهنگ یک‌هزار و 400 چاه غیرمجاز وجود دارد.

به گزارش فارس ؛ علی‌احسان قنبری اظهار کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های پیش رو در سال جدید در شهرستان کبودراهنگ بحث آب است که اداره جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه سعی در انجام کارها و رفع مشکل با تغییر الگوی کشت دارد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 400 چاه غیر مجاز در سطح شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: این میزان رقم بالایی است و در قیاس با برخی از شهرستان‌ها همچون شهرستان اسدآباد وضعیت کبودراهنگ در این زمینه مناسب نیست.

فرماندار کبودراهنگ همچنین با اشاره به اینکه هزینه پر کردن هر چاه غیر مجاز رقمی بین 1.5 تا 2 میلیون تومان است، اظهار کرد: در سال گذشته در حدود یکصد چاه غیر مجاز در سطح شهرستان مسدود شده است.

وی مدیریت الگوی کشت را طرح مناسب و ضروری دانست و اضافه کرد: این مهم باید به جد از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان دنبال شود.

قنبری خاطرنشان کرد: کشت محصولات آب‌بر همچون سیب زمینی و هنداونه باید در سطح شهرستان مدیریت شود تا قسمتی از مشکل و چالش کم‌آبی حل شود.

وی همچنین همکاری کشاورزان شهرستان کبودراهنگ را در بحث مدیریت الگوی کشت تا حدودی مناسب خواند و گفت: در بحث مدیریت الگوی کشت با کشاورزانی که مقدار زمینی اندکی دارند مشکلی نداریم و بحث بر مدیریت الگوی کشت کشاورزانی است که در زمین‌هایی با مقیاس بالا کار کشت محصولات آب‌بر را انجام می‌دهند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار