رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس در نوروز دانست و گفت: بر اساس دستور صادره ماموران پلیس راه با سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست بدون هیچ اغماضی برخورد می کنند.
کد خبر: ۱۹۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 14 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ محمد باقر سلیمی بعد از ظهر امروز(24 اسفند ماه)  در جمع خبرنگاران،  افزود: هیات دولت در جلسه 16 اسفند ماه نرخ 41 عنوان جریمه را از میان 171 عنوان جریمه بین 20 تا 100 درصد افزایش داد.
 
وی گفت: از این 41 نوع تخلفاتی که با افزایش جریمه روبه‌رو شده‌اند هشت تخلف 100 درصد، 20 نوع تخلف 50 درصد، چهار نوع تخلف 20 درصد و مابقی نیز بین 25 تا 60 درصد با افزایش نرخ به نسبت سال‌های گذشته روبه‌رو شدند.
 
سلیمی افزود: بیشترین جرایمی که تا دو برابر افزایش یافته مربوط به تخلف رانندگی در هنگام مستی و مصرف قرص‌های روان‌گردان است که مبلغ جریمه از 200 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه دولت سعی کرده است اکثر تخلفات حادثه‌ساز را با جرایم سنگینی روبه‌رو کند گفت: آنهایی که با جان مردم بازی می‌کنند و ایمنی و سلامت مردم را تهدیدی می‌کنند باید به نحوی تنبیه شوند و در حقیقت ایجاد این نوع جرایم تنبیهی برای آنها است.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با بیان اینکه براساس آمارها، تخلفات حادثه‌ساز چند عامل عمده دارد، افزود: اگرچه تعداد این تخلفات اندک است، ولی موجب تلخ کامی خانواده‌ها در ایام نوروز می‌شود.
 
سلیمی تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس در نوروز دانست و گفت: بر اساس دستور صادره ماموران پلیس راه با سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست بدون هیچ اغماضی برخورد می کنند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان خاطر نشان کرد: جرایم تخلفات حادثه‌ساز تا مبلغ 100 درصد افزایش یافته تا به این وسیله بتوانیم جلوی رانندگان متخلفی که با جان مردم بازی می‌کنند بگیریم.
 
وی افزود: ما از فردا آمادگی داریم تا این اعمال جرایم جدید را برای رانندگان متخلف انجام دهیم که امیدواریم در آستانه عید نوروز با همراهی خود رانندگان ایمنی ترددها و رانندگی مناسب و مطلوبی را شاهد و ناظر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار