فرمانده پلیس البرز: مخالف شادی مردم نیستیم بلکه پلیس در کنار مردم و با مردم است اما در بحث امنیت جامعه و سلامت مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 15 March 2016
به گزارش تابناک – البرز: هنوز چند ساعتی تا غروب روز سه‌شنبه بیست و پنجم اسفند و به عبارتی چهارشنبه آخر سال و آغاز مراسم چهارشنبه سوری باقی مانده بود که مدیر روابط عمومی سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج به خبرنگاران گفت: در منطقه کلاک و در یک ساختمان ۳ طبقه نیمه کاره نوجوان ۱۷ ساله ای در حال تولید و ساخت مواد محترقه و منفجره بوده که با انفجار این مواد از ناحیه دست، پا و صورت دچار آسیب جدی می‌شود.
سیدجواد موسوی اظهار داشت: این اتفاق در ساعت 19:39 دوشنبه شب روی داد و بلافاصله از 2 ایستگاه 113 و 166، تعداد 3 دستگاه خودرو عملیاتی به همراه 6 نفر نیروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: ماموران آتش نشانی بلافاصله نسبت به پاکسازی و ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کرده و فرد مصدوم را به عوامل اورژانس تحویل دادند.
هر ساله از این دست خبرهای ناگوار منتشر می‌َشود و متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در لحظاتی که خود را آماده چشن‌های عید نوروز می‌کردند، دادغدار شده‌اند.
حال این سوال مطرح می‌شود که نمی‌َشود در کنار برگزاری مراسم‌های ملی مربوط به چهارشنبه آخر سال، به صورتی برنامه‌ریزی کرد که شادترین چهارشنبه امن سال را هم تجربه کنیم؟
برای تحقق این مهم از یک سو مسئولان وظائفی بر عهده داشته و از سوی دیگر خود مردم نیز به ویژه خانواده‌ها باید مسائل مهمی را رعایت کنند.
در حوزه وظائف مسئولان امروز سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در جمع خبرنگاران حضور یافته و گفته است: فرهنگ‌سازی‌های مختلفی نیز برای امسال انجام شده است اما برخی متخلفان همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهند.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه سال گذشته در چهارشنبه آخر سال چندین مورد تخلیه چشم، قطعی دست و پا و سوختگی را داشتیم خاطرنشان کرد: پلیس قاطعانه در برخورد با متخلفان برنامه‌ها و اقدامات لازم را در چهارشنبه آخر سال انجام خواهد داد.
کامرانی صالح گفت: امسال بیش از یک‌هزار نفر در زمینه توزیع و تولید مواد محترقه غیرمجاز دستگیر شدند و بیش از 550 هزار فقره انواع مواد محترقه غیرمجاز در این استان کشف شد.
وی با اعلام اینکه با تلاش ماموران نیروی انتظامی 4 هزار کیلوگرم مواد محترقه دست ساز کشف شده است، خاطرنشان کرد: مخالف شادی مردم نیستیم بلکه پلیس در کنار مردم و با مردم است اما در بحث امنیت جامعه و سلامت مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.
کامرانی صالح شادی محله محور را در برگزاری آئین‌های چهارشنبه آخر سال مهم خواند و گفت: شهروندان در چهارشنبه آخر سال با رعایت تمامی موارد ایمنی و امنیت این سنت را برگزار کنند.
فرمانده انتظامی استان البرز تاکید کرد: در این راستا با افرادی که به موضوع امنیت توجه نکنند و هنجارشکنی نمایند برخورد قاطع خواهد شد و دستگیرشدگان در این زمینه تا پایان ایام تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.
همچنین  مدیرکل بحران استانداری البرز گفته است: تمهیدات لازم با اجرای طرح چهارشنبه ایمن برای برگزاری آیین‌های این شب در استان پیش بینی شده است.
مهمدی مهرور در نشست ستاد خدمات سفر استان البرز گفت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و بروز حوادث دلخراشی که شاهد بودیم امسال تلاش شده تا با برگزاری دوره‌های آموزشی آیین های بی خطر برای این شب ترویج داده شود.
وی ادامه داد: اجرای موفقیت آمیز طرح‌های پیشگیری دراین زمینه منوط به همکاری بیش از پیش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و همراهی همیشگی شهروندان است
مهرور گفت: اداره کل بحران استان البرز درچارچوب فعالیت‌های کاری خود با صدور ابلاغیه‌های لازم عوامل خطرساز از جمله مواد قابل اشتعال را از طریق شهرداری‌های مختلف شهرهای این استان جمع آوری کرده است.
وی با اظهارامیدواری برای داشتن چهارشنبه بدون حادثه دراین روزهای پایانی سال اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های امدادی هلال احمر،اورژانس و آتش نشانی نیز از آمادگی لازم در صورت بروز حادثه برخوردار شده‌اند.
مدیرکل بحران استانداری البرز خاطرنشان کرد: این دستگاه های امداد و نجات با توجه به تجارب سال‌های گذشته در مناطقی که آسیب خیز بوده مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه نسبت به ارائه خدمات در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه ارگان آموزشی آموزش و پرورش نیز با توزیع سی دی های آموزشی به میزان دو هزار عدد گام‌های موثر و سازنده‌ای را دراین زمینه برداشته است.
مهرور با آرزوی سالی خوش برای همه مردم در ادامه از آماده باش ویژه استان البرز در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی ازسوی دستگاه‌های امداد و نجات برای ارائه خدمات کامل به مسافران نوروزی نیز خبرداد.
وی درپایان گفت: با توجه به قرارگرفتن استان البرز در شاهراه ارتباطی کشور و بار ترافیکی که براساس تجارب سال‌های گذشته شاهد بودیم تمهیدات از مدت‌ها قبل در این زمینه پیش بینی شده که بخشی از مشکلات ترافیکی این استان با همراهی هرچه بیشتر مردم در توزیع سفر رفع خواهد بود.

چرا نمی‌توان مکانی مشخص برای برگزاری مراسم‌ چهارشنبه سوری داشت؟

در سال‌های گذشته طرحی از سوی برخی کارشناسان و حتی مسئولان ملی مطرح بوده مبنی بر اینکه در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف کشور مکانی مشخص برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شود تا مردم با حضور در این مکان اقدام به جشن و شادی کنند.
اما طرح فوق هیچ زمانی عملیاتی نشد و از حد حرف فراتر نرفت.
امسال نیز این موضوع در استان البرز مطرح شد و یکی از مسئولان گفته بود که باید مکانی را برای این منظور در نظر بگیریم.
اما سردار کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی این طرح را از اساس مردود می‌داند.
وی ضمن اینکه تاکید دارد "چنین طرحی هرگز به صورت رسمی مطرح نبوده" می‌گوید: اساسا با چنین کاری موافق نیستیم. چرا که هدف ما برگزاری مراسم‌ چهارشنبه آخر سال به صورت محله محور است.
این فرمانده ارشد انتظامی معتقد است: زمانی که این مراسم در محله‌ها برگزار شود، خانواده‌ها خودشان به عنوان عوامل اصلی برقراری نظم و امنیت وارد میدان شده و بر انجام صحیح مراسم و دوری جوانان و نوجوانان از انجام رفتارهای پرخطر نظارت می‌کنند.
کامرانی صالح تصریح کرد: بنابراین موافق چنین طرحی نیستیم و معتقدیم که خانواده‌ها در این صورت نمی‌توانند نقش نظارتی خود را به درستی انجام دهند.
آنچه که فرمانده پلیس استان البرز تاکید دارد، ضرورت انجام وظائف نظارتی از سوی خانواده‌ها است و به طور قطع هیچ پدر و مادری نمی‌خواهد شاهد رفتار پرخطر فرزند خود بوده و در صورت مشاهده اینگونه رفتارها، پیش از ورود عوامل نظارتی و تنبیهی از جمله پلیس و دستگاه قضایی، وارد میدان شده و رفتار فرزندان خود را کنترل خواهند کرد.
به هر حال امیدواریم امسال چهارشنبه ایمنی را در پیش داشته باشیم و بتوانیم شاد‌ترین شب سال را همه با هم چشن بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار