مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سی‌وهفت هزار ۲۷۶ واحد خون در این سازمان اهداء شده است.
کد خبر: ۱۹۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰ 18 March 2016

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سی‌وهفت هزار ۲۷۶ واحد خون در این سازمان اهداء شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ افشین محمدی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه گذشته ۴۶ هزار و ۵۰۳ نفر برای اهداء خون به پایگاه‌های خون‌گیری مراجعه کرده‌اند افزود: از این تعداد سی‌وهفت هزار و ۲۷۶ هزار نفر خون اهداء کرده اند.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۹۵ درصد مرد و ۵ درصد زن بوده است اظهار داشت: سی‌وپنج هزار و پانصد و چهل و سه واحد خون‌گیری انجام‌شده مربوط به آقایان وهزارو ۷۳۰ مورد مربوط به خانم‌ها است که باید گفت آمار اهداء خون در خانم‌ها پایین است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اهداکنندگان خون، اهداکنندگان مستمر بوده‌اند، عنوان کرد: در بهمن‌ماه چهار هزار و چهارصد و پنجاه و یک نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد سه هزار و سیصد و سی و سه نفر اهدا خون داشته‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: ذخایر خون به‌اندازه است و امکان ارسال خون به استان‌های دیگر نیز وجود دارد و دنبال افزایش خون نیستیم.

وی به اهداءکنندگان مستمر اشاره و تصریح کرد: هجده هزار و چهارصد و نود و هشت مورد در این مدت به شکل مستمر اهداء خون داشتند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان بابیان اینکه خوشبختانه تاکنون مواردی از hiv در بین این افراد دیده نشده است، افزود: هپاتیت b و c به علت اینکه می‌تواند بدون علامت باشد، بیشتر است.

وی همچنین به ارسال خون به استان‌های خوزستان و تهران نیز اشاره و اظهار داشت: امسال ۵۰۰۰ واحد گلبول قرمز به خوزستان و تهران ارسال‌شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار