فرماندار شهرستان آبدانان گفت: شهیدان پرچمدار عزت و آزادی و طلایه داران عظمت ملت مقاوم ایران اسلامی در برابر ظلم و زورگویی هستند.
کد خبر: ۱۹۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 18 March 2016

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: شهیدان پرچمدار عزت و آزادی و طلایه داران عظمت ملت مقاوم ایران اسلامی در برابر ظلم و زورگویی هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری در آیین بزرگداشت روز شهید و سالگرد شهادت 39 شهید بمباران هوایی این شهرستان در روز 26 اسفند سال 1366 اظهار کرد: براساس روایت با ریخته شدن یک قطره از خون شهید تمام گناهانش بخشوده و در صف بهشتیان قرار می گیرد.
وی روز 26 اسفند سال 66 را روزی سرخ در تاریخ سبز مردم شهرستان آبدانان دانست و افزود: شهیدان دوران دفاع مقدس و مبارزات سیاسی مردم در دوران انقلاب اسلامی، سند ماندگاری و مایه افتخار ایران و ایرانی هستند.
فرماندار آبدانان با اشاره به آثار پربرکت فرهنگ ایثار و شهادت در جمهوری اسلامی تاکید کرد: خون پاک شهدا، ایثار و از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران و صبر و شکیبایی خانواده های معظم ایشان مسیر پر فراز و فرود انقلاب اسلامی را هموار و منور کرده است.
در این آیین که در محل حسینیه سیدالشهدا (ع) سپاه آبدانان برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از خانواده های معظم 39 شهید بمباران سال 66 آبدانان تجلیل بعمل آمد.
صبح روز 26 اسفند سال 66 هنگامی که مردم سلحشور آبدانان مشغول تشیع پیکر پاک شش نفر از شهدای خود که در عملیات منطقه شاخ شمیران در شمال عراق به شهادت رسیدند، بودند هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق این شهر را بمباران کردند.
در این بمباران هوایی 39 نفر از زنان، مردان و کودکان بیگناه این شهر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
شهرستان 55 هزار نفری آبدانان در 167 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار