رئیس دادگستری البرز:
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: هیچ شخص یا ارگانی دارای مصونیت قضایی نیست.
کد خبر: ۱۹۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 19 March 2016
احمد فاضلیان در نشست شورای قضای استان البرز با اشاره به گزارش های مطرح شده، افزود: آمار و عملکردها بیانگر آن است که واحدهای اداری تابعه دستگاه قضایی با وجود مشکلات و کمبودها عملکرد قابل قبولی داشته اند.
وی با اشاره به اخباری که درخصوص برخی تخلفات در ادارات استان منتشر شده و پرونده هایی که در دست بررسی است اضافه کرد: باید کار کارشناسی انجام شود که چرا در بخشی از ادارات تخلفات قابل توجهی رخ می دهد و برای آن چاره اندیشی شود.
عالی ترین مقام قضایی استان با تبیین ضرورت توجه به امر پیشگیری برای جلوگیری از بروز تخلفات مختلف اظهار داشت: همه دستگاه ها برای سال آینده برنامه عملیاتی قابل تحقق ارائه دهند تا بتوانیم حجم تخلفات را که در شأن استان نیست کاهش دهیم.
وی لزوم اطلاع رسانی در مورد عملکرد دستگاه های تابعه دستگاه قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم در جریان فعالیت های بزرگی که در پزشکی قانونی، سازمان بازرسی و تعزیرات انجام می شود قرار ندارند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به جایگاه شورای قضایی در امور مختلف استان بیان کرد: این شورا محل تصمیم گیری در مورد حساس ترین امور استان البرز است که اکنون با همدلی در حال فعالیت با هم هستند و تعامل و همکاری قابل قبولی بین دستگاه ها وجود دارد.
وی افزود: به عنوان مجموعه دستگاه قضایی، خود را متعهد به دفاع همه جانبه از حقوق مردم در همه ابعاد می دانیم و به مردم این اطمینان را می دهیم که هیچ فردی دارای مصونیت نیست و هرکسی در هر جایگاهی تخلفی انجام دهد در حوزه برخورد قضایی و برای دفاع از حقوق مردم تردید نمی کنیم.
فاضلیان تصریح کرد: اینکه گفته شود فلان شخص یا ارگان، دارای مصونیت قضایی است تعبیر اشتباهی است؛ ما وامدار کسی نیستیم و در لحظه ای که شواهد متقنی در اختیارمان قرار بگیرد از حقوق مردم دفاع می کنیم لذا از مردم می خواهیم اگر اطلاعاتی در مورد فردی یا پرونده ای دارند که احساس می کنند نیازمند پیگیری است به دستگاه های تابعه قضایی اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن پیگیری شود.
وی متذکر شد: در راستای دفاع از حقوق مردم و حفظ بیت المال اکنون برخی از مدیران بازداشت شده اند که اگر نیاز باشد در مورد روند پرونده آن ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان البرز بخش دیگری از اظهارات خود را به تشریح اقدامات انجام شده از زمان انتصاب خود در استان اختصاص داد و گفت: در بدو ورود نگرانی های جدی وجود داشت ولی در نهایت با عنایت الهی و مساعد ریاست محترم قوه قضائیه، پروژه هایی بزرگی در استان رقم خورد که با بهره برداری از آن ها که شامل ساختمان دادگستری کل، پروژه باغستان، ساختمان اجرای احکام و دادگستری اشتهارد و مشکین دشت است بخش عمده دغدغه های زیرساختی برطرف می شود.
وی ادامه داد: اکنون در حوزه زمین تحت تملک به شرایط مطلوبی رسیده ایم و می توانیم با زمین های در اختیار برای 50 سال آینده استان برنامه ریزی داشته باشیم که البته برای سال آتی نیز دو پروژه بزرگ 8 هزار متری را کلنگ زنی خواهیم کرد.
عالی ترین مقام قضایی استان متذکر شد: با اقدامات انجام شده و پروژه هایی که برای سال آتی در نظر گرفته ایم می توانیم به یقین بگوییم که برای 10-15 سال آینده مشکل زیرساختی در کرج نخواهیم داشت و برای شهرستان ها نیز در نظر داریم پروژه هایی را برای سفر ریاست محترم قوه قضائیه به استان زمینه سازی کنیم.
وی نظم و انضباط کنونی در حوزه مالی و اداری مجموعه دادگستری را تحسین کرد و گفت: وضعیت با گذشته متفاوت شده و شرح وظایف بخش های مختلف تعریف شده است و سعی داریم با تعریف امور به شکل سیستماتیک آن را از حالت قائم به شخص بودن در بیاوریم.
فاضلیان مهمترین اولویت سال آتی دستگاه قضایی را حل مشکلات قضایی استان عنوان کرد و گفت: در نظر داریم برای سال آتی، در حوزه قضایی اقدامات مهمی انجام دهیم و تکلیف پرونده های کلان را که چندین سال است راکد مانده را مشخص کنیم.
در این نشست که هر یک از روسا و نمایندگان سازمان های بازرسی، پزشکی قانونی، تعزیرات حکومتی و اداره ثبت اسناد و املاک به ارائه گزارشی از عملکرد سال 94 خود پرداختند.
نشست شورای قضایی استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان شهرستان کرج و مسئولان دستگاه های تابعه دستگاه قضایی در دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار