رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد
رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در فصل بازگشت پرندگان از مهاجرت، تالاب‌های میزبان در استان به شدت مورد کنترل، نظارت و پایش قرار دارند.
کد خبر: ۲۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 07 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی‌مقدم با اشاره به آغاز فصل بازگشت پرندگان مهاجر اظهار کرد: در استان قم عمدتا تالاب‌های بهشت معصومه و مره در فصول زمستان و بهار میزبان پرندگان مهاجر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تنجه، حواصیل ارغوانی، کاکایی، خوتکا، آووست، چوبپا، اردک کله سبز، دال‌سیاه و عقاب صحرایی از جمله پرندگان مهاجر بوده که در فصول مهاجرت به تعداد بسیاری در تالاب‌های استان حضور دارند.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در فصل بهار و هنگام بازگشت پرندگان از مهاجرت، تالاب‌های میزبان در استان از سوی محیط‌بانان و مأموران اجرایی این اداره کل مورد کنترل، نظارت و پایش قرار داشته و با متخلفانی که در این مناطق به شکار و صید پرندگان اقدام کنند، بر اساس قوانین به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم برای مهربانی با طبیعت و حیوانات و به ویژه پرندگان مهاجر، از تیمار و رهاسازی دو بهله سارگپه پا بلند در استان خبر داد و گفت: این پرندگان شکاری پس از تیمار و نگهداری توسط دامپزشک معتمد اداره کل، در دامان طبیعت رهاسازی شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار