دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از آمادگی کامل این ستاد و تدارک برنامه های ویژه جهت میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 21 March 2016
به گزارش تابناک تبریز از  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی برنامه های ویژه ای در راستای ارتقای کیفی خدمات نوروزی در نظر گرفته است و به همین منظور جلسات متعددی با حضور اعضای ستاد تشکیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: موزه های استان جهت بازدید مردم استان و گردشگران در ایام نوروز از ساعت 9 صبح لغایت 20 شب دایر خواهد بود و در صورتی که تغییری در برنامه های موزه ها انجام شود، از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه  قریب به 100 نفر راهنمای حرفه ای و آموزش دیده در ایام نوروز با ستاد اجرایی خدمات سفر استان همکاری خواهند داشت، از انتشار بروشورهای راهنما در تمام موزه های استان خبر داد.

حق پرست یادآور شد: در نوروز 95 برای کودکان نیز برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است و به همین منظور اقلام فرهنگی متناسب با گروه سنی کودکان در موزه ها توزیع خواهد شد.

وی هم چنین از ایجاد غرفه فروش صنایع دستی و محصولات فرهنگی در برخی از موزه ها با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی و معرفی هنرهای بومی استان به گردشگران خبر داد.

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان خاطر نشان کرد:  بروشور، نقشه و کتابچه گردشگری به میزان کافی چاپ شده و در ایام عید در اختیار گردشگران عزیز قرار خواهد گرفت.

حق پرست اقدامات انجام گرفته توسط اداره کل در سال گذشته را خوب ارزیابی کرده و سال 94 را سال پر برکتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وی از برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در استان از 2 الی12  فروردین ماه 95  در مرکز تجارت جهانی تبریز ، عمارت شهرداری تبریز و خانه کلکته چی در ایام عید برای بازدید علاقه مندان و گردشگران خبر داد.

حق پرست هم چنین اجرای آیین های سنتی و اصیل آذربایجانی از جمله سفیران نوروزی، موسیقی عاشقی، برپایی کارگاه پوشاک سنتی و مراسم سمنو پزان در قالب طرح ملی نوروزگاه را که از 25 تا 28 اسفند 94 برگزار شده بود، تجربه ای ارزنده و موفق اعلام کرد.

وی در خاتمه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه گردشگری از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف کندوان به منظور حذف زوائد بصری روستای تاریخی کندوان در سال 94 خبر داد و انجام این عمل را گامی مهم در راستای ثبت جهانی کندوان و افزایش رضایت گردشگران عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :