کد خبر: ۲۰۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 22 March 2016

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز با اشاره به اینکه در طرح عملی آمادگی دفاعی برنامه‌هایی از قبیل میدان تیر، آشنایی با سلاح و مباحث جنگ نرم مطرح می‌شود، گفت: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این طرح نزدیک به ۳۲ هزار نفر هستند.

یدالله لک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به برپایی لیگ علمی پایه در این شهرستان اظهار داشت: در این لیگ دانش‌آموزان ممتاز در گروه‌های 4 تا 5 نفره در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و علوم انسانی در سطح شهرستان کرج شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این آزمون در سطح استانی نیز برگزار می‌شود، افزود: تیم‌هایی که حائز امتیاز مد نظر شوند در بخش بین المللی که در ایران با حضور تیم‌های خارجی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز با اشاره به برپایی این آزمون در سال گذشته، گفت: در آزمون سال قبل دو تیم از استان البرز، رتبه اول کشوری در رشته‌های فیزیک و شیمی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: امسال نیز دو تیم از شهرستان کرج حائز رتبه برای ورود به مرحله کشوری شده‌اند.

لک با اشاره به برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی بعد از ایام تعطیلات عید نوروز، گفت: علاوه بر اینکه برنامه‌های روتین فرهنگی را ادامه می‌دهیم، بحث مرحله عملی آمادگی دفاعی در دستور کار بسیج دانش‌آموزی قرار دارد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز با بیان اینکه روز 20 فردین ماه سال 95 طرح عملی آمادگی دفاعی اجرایی می‌شود، افزود: این طرح به مدت یک ماه در کلیه مدارس استان البرز در مقطع دبیرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح برنامه‌هایی از قبیل میدان تیر، آشنایی با سلاح و مباحث جنگ نرم مطرح می‌شود، گفت: تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح نزدیک به 32 هزار نفر هستند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان نیز در طول تابستان برنامه‌هایی در دستور کار خود دارد، افزود: معمولا مراسم افتتاحیه اردوهای تابستانی برای دانش‌آموزان بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 56درصد از دانش‌آموزان واجد شرایط، عضو بسیج دانش‌آموزی استان البرز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار