فصل بهار که از راه می رسد، موسم گل و سبزه و خنکی باد بهار و شادابی کوه ها و جنگل ها همه را به وجد می آورد و همه راهی کوه و دشت و دمن می شوند.
کد خبر: ۲۰۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 22 March 2016
فصل بهار که از راه می رسد، موسم گل و سبزه و خنکی باد بهار و شادابی کوه ها و جنگل ها همه را به وجد می آورد و همه راهی کوه و دشت و دمن می شوند.

به گزارش تابناک ایلام؛استان زیبا و بکر ایلام با وجود بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار عرصه طبیعی و جنگلی یکی از زیباترین نقاط دیدنی و جذاب کشور در فصل بهار بشمار می رود.
وجود کوه های پوشیده از جنگل بلوط، چشمه ها و آبشارها، مناطق بکر و جاذبه های طبیعی و وجود آثار تاریخی و باستانی این استان را به محلی مناسب برای جذب تفرج کنندگان نوروزی مبدل کرده است.
این در حالی است که همه ساله بر شمار افراد تفرج کننده و گردشگر استان علاوه بر افراد بومی از سایر استانهای دیگر نیز افزوده می شود.
با این وجود یکی از تفریحات مردم این استان برپا کرده چادر در دامن طبیعت و زندگی 10 الی 12 روزه در میان جنگل های این استان به رسم کهن است که ممکن است موجب تخریب و از بین رفتن بسیاری از درختان، گونه های بوته ای و گل های کمیاب و همچنین تخریب عرصه های طبیعی شود.
هرچند که برخی ها با بی ملاحظه گی و رها کردن زباله در دامن طبیعت چهره کریه و زشتی از رفتار نامعقول خود به دیگران نشان می دهند و موجب از بین رفتن این موهبت الهی و کاهش زیبایی های خدادادی آن شوند.
حال که خداوند مهربانی و لطفش را بر این سرزمین و مردمانش ارزانی داشته، روا نیست که با نامهربانی طبیعت بکر و زیبای استانمان را به فنا دهیم.
به امید اینکه با فرهنگ سازی و احساس مسئولیت در قبال این سرمایه ملی و همگانی کاری نکنیم که به قانون زمین بر بخورد و طبیعت زیبای استان دلنشینمان نا زیبا شود.
به گزارش ایرنا، حدود 87 درصد مساحت استان ایلام را جنگل و عرصه های طبیعی تشکیل می دهد و این استان با وجود داشتن کوه های زیبا، مناطق جنگی، آثار باستانی، جاذبه های طبیعی، جنگل های انبوه و مردمانی مهمان نواز یکی از مناطق زیبای کشور در فصل بهار بشمار می رود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار