معاون مرکز اورژانس قم گفت: نخستین و مهم ترین اقدام در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن(هوای تازه) به مصدوم و تماس با اورژانس ۱۱۵ است که باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم است.
کد خبر: ۲۰۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 22 March 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی گفت: همه این افراد بر اثر استفاده از گاز پیک نیک در چادرهای مسافرتی واقع در بوستان های سطح شهر مسموم شدند.وی اضافه کرد: همه این افراد بر اثر استفاده از گاز پیک نیک در چادرهای مسافرتی واقع در بوستان های سطح شهر مسموم شدند.

وی ادامه داد: روشن کردن گاز پیک نیک در چادرهای مسافرتی علاوه بر احتمال حریق، باعث مسمومیت نیز می شود.

فراهانی با اشاره به پیش بینی برودت هوا و بارش باران در روزهای آینده، به مسافران نوروزی توصیه کرد: از روشن کردن هرگونه وسایل گرمایشی غیرمتعارف که باعث مسمومیت می شود، خودداری کنند.

وی افزود: در مسمومیت با گاز خطرناک منوکسیدکربن، قصور انسانی در استفاده از نوع وسایل برای تولید گرما و دقت در کنترل اینگونه وسایل اهمیت بالایی دارد.

وی اضافه کرد: سردرد، تهوع و استفراغ، گیجی و خواب آلودگی، کاهش سطح هوشیاری و تنفس مشکل از جمله علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن می باشد.

معاون مرکز اورژانس قم تاکید کرد: نخستین و مهم ترین اقدام در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن(هوای تازه) به مصدوم و تماس با اورژانس ۱۱۵ است که باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم است.

از آغاز فصل سرما در استان تاکنون، مسمومیت با گاز منوکسیدکربن منجربه مرگ ۱۱ تن و مسمومیت ۱۰۷ تن شده است.

سال گذشته نیز شش تن بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن در این استان جان خود را از دست دادند و ۸۰ تن دچار کاهش سطح هوشیاری با درجه های مختلف شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار