مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت چهار وقف جدید باگذشت چهار روز از اجرای طرح «آرامش بهاری» در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 24 March 2016

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت چهار وقف جدید باگذشت چهار روز از اجرای طرح «آرامش بهاری» در همدان خبر داد.

به گزارش فارس ؛ حجت‌الاسلام محمد کاروند بابیان اینکه پنج روز از اجرای طرح «آرامش بهاری» در استان می‌گذرد، اظهار کرد: در این مدت چهار وقف جدید انجام شد که در هرروز یک وقف صورت گرفت.

وی با بیان اینکه همه این وقف‌ها در شهرستان نهاوند صورت گرفته است، گفت: مورد اول وقف یک قطعه زمین به مساحت چهارصد متر دریکی از روستاهای نهاوند از سوی اهالی روستا انجام‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ارزش ریالی این وقف را یک‌صد میلیون ریال دانست و گفت: این زمین به نیت ساخت زینبیه در روستای تپه یزدان نهاوند وقف‌شده است.

وی به دومین وقف صورت گرفته در این هفته اشاره کرد و افزود: سه دانگ یک عمارت مسکونی به مساحت ۲۵۰ متر به ارزش یک میلیارد ریال توسط خانم فاطمه سیدان وقف شد که نیت وقف تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن در نهاوند بوده است.

کاروند بابیان اینکه یک قطعه زمین نیز به مساحت ۴۰۰ متر وقف‌شده است، گفت: ارزش ریالی این قطعه زمین ۱۱۰ میلیون ریال عنوان‌شده که نیت از وقف نیز ساخت مسجد در روستای برجکی نهاوند بوده است.

وی با اشاره به چهارمین وقف صورت گرفته با اجرای طرح «آرامش بهاری» افزود: یک قطعه زمین به مساحت ۳۵۰ متر به ارزش صد میلیون ریال و به نیت ساخت مسجد در روستای قیلاب نهاوند توسط جمشید کولیوند وقف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه با اجرای طرح «آرامش بهاری» گفت: نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، مسابقه فرهنگی روزانه، غرفه حجاب و عفاف، مسابقه فرهنگی روزانه و نمایشگاه آرامش بهاری (سلسله مباحث نمایشگاهی) ازجمله اقدامات در حال انجام در غرفه‌های خیمه معرفت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار