استاندار همدان اشتغال را مهمترین دغدغه مردم استان همدان اعلام کرد و گفت: وضعیت صادرات همدان مطلوب و رضایت‎بخش نیست.
کد خبر: ۲۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 08 April 2015

استاندار همدان اشتغال را مهمترین دغدغه مردم استان همدان اعلام کرد و گفت: وضعیت صادرات همدان مطلوب و رضایتبخش نیست.

به گزارش تسنیم ؛ محمدناصر نیک بخت شامگاه دوشنبه در دیدار با هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: فضای اقتصادی استان برای سرمایهگذاری و فعالیت اقتصادی فراهم بوده و انتظار می‏رود تا پارلمان بخش خصوصی تلاش خود را برای ارتقای اشتغال و تولید استان داشته باشد.

وی افزود: اتاق بازرگانی در تمامی موضوعات اقتصادی استان صاحب نظر و حق دخالت دارد، زیرا اعتقاد ما بر همکاری و استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه استان است در ضمن شعار دولت نیز بهبود شرایط اقتصادی و نجات اقتصاد کشور است.

عرصه فعالیت اتاق بازرگانی پس از توافق بهبود مییابد

نیک بخت با اشاره به همزمانی تفاهم هسته‌ای با آغاز به کار اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: این شرایط و شرایطی که پس از حصول توافق به دست میآید عرصه را برای فعالیت بهتر و راحت‌تر اتاق‌های بازرگانی فراهم می‌کند و انتظار ما را از فعالان بخش خصوصی بیشتر میشود.

وی با یادآوری تلاش‌های هیئت رئیسه سابق اتاق بازرگانی همدان گفت: بارها شاهد تلاش‌های اعضای هیئت رئیسه اتاق همدان بویژه در ارتباط پیدا کردن با کشورهای دیگر، جلب توجه مسئولان اتاق ایران و گرفتن امکانات برای توسعه استان به کار بسته‌اند، بوده‌ام.

استاندار همدان  تاکید کرد: هیئت رئیسه جدید از تجربیات و ارتباطاتی که برقرار شده به نفع استان و اتاق استفاده کند، امیدواریم از تجربیات و توانمندی‌های رئیس سابق اتاق بازرگانی همدان نیز به خوبی استفاده شود و وی نیز  همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی صاحبان صنایع، کارآفرینان و تولیدکنندگان همدان را در سطح کشور بی‌نظیر ارزیابی کرد و گفت: مجموعه فعال، پرتلاش، صاحب نظر و صاحب فکر اقتصادی استان منهای استان تهران در هیچ استانی نیست و افتخار می‌کنم که با این افراد کار می‌کنم زیرا علم، تجربه و فهم کار را دارند.

انتخابات اتاق بازرگانی همدان در سلامت برگزار شد

استاندار همدان با اشاره به انتخابات برگزار شده برای اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: سلامت انتخابات برای من مهم است که در اجرا رعایت به خوبی رعایت شده و انتخابات سالم و خوبی برگزار شد.

وی با اشاره به تفاهم هسته‌ای ایران با جهان بیان کرد: با دنیا به غیر از عقلانیت نمی‌شد عمل کرد و دولت با عقلانیت توانست این توفیق را به دست آورد، با بهره گرفتن از رهنمودهای رهبری این توفیق حاصل شد و ایران با حمایت مردم، تدبیر دولت که از چالش و غوغاسالاری دوری کرد و حمایت‌های رهبری این تفاهم را به دست آورد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه خط فکری خود را داشته و مسائل سیاسی نیز برای من دارای اهمیت است، افزود: در حال حاضر به عنوان استاندار همدان، امانتدار مردم همدان هستم و این امانتداری در انتخابات نیز رعایت می‏شود.

نیک بخت تصریح کرد: البته مسائل اقتصادی و توسعه را ترجیح می‌دهم به اینکه تمام وقت خود را برای مسائل سیاسی بگذارم زیرا اعتقاد دارم اگر جوانان بیکار خانواده‌ها کم شود بهتر به خط فکری بنده توجه میشود.

وی اشتغال و بیکاری را مهمترین و بارزترین دغدغه استان همدان دانست و گفت:  اتاق باید مسائل اقتصادی که مهمترین آن اشتغال است را حل کرده و این امر بهبود وضعیت اقتصادی و شرایط جهش صنعتی را می‌طلبد.

۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی واحدهای تولیدی تعیین تکلیف شد

استاندار همدان از تعیین تکلیف ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی به بانکها خبر داد و گفت: تلاش بسیاری صورت گرفت تا واحدهای تولیدی راکد استان احیا شده و نرخ اشتغال استان روندی مثبت و صعودی پیدا کند.

نیک بخت با تاکید بر اینکه جذب سرمایهگذار بخش خصوصی در اولویت استان همدان قرار دارد، اظهار داشت: انتظار داریم بخش خصوصی نسبت به بهبود وضعیت صادرات استان همدان که اوضاع خوبی نسبت به گذشته ندارد اقدام کند.

وی خطاب به هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی همدان گفت: کاهش بیکاری مهمترین کاری است که در استان همدان پیش رو داریم و باید تلاش جدی از سوی بخش خصوصی برای رفع آن صورت گیرد این امر مگر با تولید، فعالیت اقتصادی و حمایت از بخش خصوصی شدنی نیست.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار