بررسی روزنامه های صبح سه شنبه
تابناک: روزنامه های صبح اصفهان در ابتدا این هفته، فعالیت خود را در سال 94 آغاز کردند اما هنوز همه روزنامه ها فعالیت های خود را به صورت جدی آغار نکردند و از همین رو ما نیز به بررسی همین روزنامه می پردازیم.
کد خبر: ۲۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 08 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های صبح اصفهان در ابتدا این هفته، فعالیت خود را در سال 94 آغاز کردند اما هنوز همه روزنامه ها فعالیت های خود را به صورت جدی آغار نکردند و از همین رو ما نیز به بررسی همین روزنامه می پردازیم


روزنامه اصفهان زیبا از پایان مرمت نقاشی های راه پله های شمالی و جنوبی عالی قاپو خبرداد و نوشت: سرپرست گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: مرمت نقاشی های راه پله های شمالی و جنوبی عالی قاپو به پایان رسید. منصور زیرک افزود: پاکسازی، تثبیت و موزون سازی نقاشی های راه پله های شمالی و جنوبی عالی قاپو از طبقه همکف تا طبقه ششم به پایان رسید. وی اظهار داشت: نقاشی های دیواری راه پله به مرور زمان دچار آسیب های طبیعی و انسانی شده بود که در مرحله اول لایه های مخرب گرد و غبار و چربی که روی لایه های رنگها نشسته بود، به روش علمی پاک سازی و سپس لایه های رنگ که از بستر جدا شده بود استحکام بخشی شد و در نهایت طبق اصول مرمت موزون سازی رنگی و تثبیت شد.وی تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در مدت زمان هفت ماه توسط کارشناسان و استادکاران گروه امانی اداره کل صورت گرفت.

***

سایت روزنامه اصفهان امروز در بازنشر خبری از خبرگزاری مهر به خاموش بودن تاکسی مترهای سطح شهر پرداخت و نوشت: سازمان تاکسیرانی دوسال پیش در اقدامی عجولانه درحالی رانندگان را مجبور به نصب تاکسی‌متر کرد که اکنون اکثررانندگان تن به استفاده از آن در این وسیله نمی دهند.

اگر چه راننده تاکسی های اصفهان بنابر دستور و به اجبار با پرداخت هزینه میلیونی اقدام به نصب تاکسی متر بر روی تاکسی های خود کردند اما هیچ یک از رانندگان حاضر به استفاده از آن نیستند و عمده دلیل آن ما به التفاوتی است که کرایه نقدی ۵۰۰ تومان برای هر کورس تاکسی و استفاده از تاکسی متر دارد.

به نوعی به صرفه نبودن استفاده از تاکسی مترها سبب شده که هیچ یک از رانندگان حاضر به استفاده از آن نشوند.

هر چند موضوع عدم استفاده از تاکسی مترها از سوی رانندگان را از سوی شورای شهر پیگیر شدیم و به وضوح الزام استفاده از تاکسی مترها از سوی رانندگان مطرح شده است اما کماکان تاکسی مترها بیشتر حکم یک وسیله تزئینی را دارد.

البته شهرداری اصفهان لایحه نصب تاکسیمترها در تاکسی را بر اساس مطالبه شهروندان به شورا ارائه کرد و این طرح به اجرا گذاشته شد اما چرا در زمان حاضر که هیچ یک از رانندگان به قانون تمکین نمی کنند، نظارت دقیق و جدی ای صورت نمی پذیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار داشت: تمام رانندگان تاکسی که سامانه تاکسیمتر روی تاکسی‌های آنها نصب شده است، ملزم به استفاده از این سامانه هستند.

حسین سقایی در این زمینه تاکید داشت: تعدادی بازرس نیز برای نظارت روی این موضوع در نظر گرفته شده و این افراد بازرسی‌های لازم را نسبت به استفاده یا عدم استفاده تاکسیرانان از این سامانه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با رانندگان متخلف در این بخش برخورد می‌کنیم، افزود: مردم نیز در زمان استفاده از تاکسی‌های دارای سامانه تاکسیمتر باید استفاده از این سامانه را از رانندگان تاکسی مطالبه کنند.

گفتنی است با وجودی که تاکسی رانی از نظارت بر استفاده از تاکسیمتر از سوی رانندگان سخن می گوید، اما تغییر محسوسی در استفاده از این دستگاه در میان تاکسی ها ایجاد نشده است و همچنان مشکل عدم استفاده از تاکسیمتر ادامه دارد.

از سوی دیگر سقایی که اذعان دارد مردم باید این موضوع را از راننده مطالبه کنند، به گفته بسیاری از مسافران، در صورت مطالبه این امر از راننده با این پاسخ که دستگاه خراب است یا اکنون سیستم قطع شده روبرو می شوند.

گویی نظارت های سازمان تاکسیرانی نیز کفایت نمی کند و با اینکه سامانه شکایات مردمی نیز در این خصوص راه اندازی شده است اما به دلیل دشواری پیگیری امور شکایت در ادارات مردم ترجیح می دهند، با وجود پرداخت هزینه های اضافی خود را درگیر بروکراسی اداری برای پرونده ای که معلوم نیست پایان آن چه زمانی رقم بخورد، نکنند.

در شهر اصفهان ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی پلاک قرمز تردد می‌کنند که تاکنون بیش از ۵ هزار مورد از این تاکسی‌ها به سامانه هوشمند تاکسی مجهز شده‌اند و تاکسیرانی اصفهان اعلام کرده که تاکسی‌های دیگر نیز باید در آینده‌ای نزدیک به این سامانه هوشمند مجهز شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اصفهان می گوید: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از تاکسی‌های پلاک قرمز فعال در سطح شهر اصفهان به سامانه تاکسیمتر مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مجهز شدن تمام تاکسی‌های فعال در سطح شهر به سامانه تاکسیمتر، تصریح می کند: پول خرد یکی از مشکلات تاکسی‌ رانان است که این مشکل با استفاده از سامانه تاکسیمتر برطرف می‌شود و این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سامانه است.

نصب سامانه هوشمند بر روی ۵ هزار و ۲۹۴ تاكسی

تعدادی از رانندگانی که نسبت به تجهیز خودرو‌های خود به تاکسی‌متر اقدام نکرده‌اند، بالا بودن نرخ سود بانکی را یکی از دلایل این موضوع عنوان می‌کنند و تعدادی دیگر نیز عنوان می‌کنند که به دلیل بدهی به بانک، بانک نسبت به ارائه وام به آنها به منظور تجهیز خودرو‌های آنها به تاکسیمتر خود‌داری می‌کند.

این در حالی است که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: برای تشویق شهروندان بسته های اقساطی، قرض الحسنه و وام های ۵ ساله در اختیار رانندگان قرار می گیرد تا نسبت به خرید سامانه و نصب آن اقدام کنند.

علیرضا صلواتی بیان کرد: بسته تشویقی دیگری نیز در نظر گرفته شده است تا شهروندانی كه از اصفهان كارت استفاده می كنند كرایه كمتر و رانندگانی كه از سامانه هوشمند استفاده کنند كرایه بیشتری را دریافت نمایند و مابه التفاوت قیمت ها نیز از سوی شهرداری پرداخت شود.

وی یكی از مهمترین اقدامات برای ایجاد شهر الكترونیك را راه اندازی سامانه هوشمند تاكسی می داند.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان افزود: بر اساس برنامه تا نیمه اول سال ۹۴ تمامی تاكسی های شهر به سامانه هوشمند مجهز می شوند و در فازهای بعدی نصب سامانه بر روی سرویس های مدارس و آژانس ها اجرایی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
کدام بازرس کی دلش برای مردم می سوزه
راننده تاکسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
لطفا بررسی گردد دستگاه تاکسمتر هفتصد تومانی را چرا سه ملیون از راننده گان دریافت میکنند اونم زیر فشار که جهت اطلاع بیشتر بنشنید پای صحبت ایشان به هر حال تو فامیل همه یه راننده پیدا میشه با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :