مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اسکان 215 هزار و 619 مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه های نوروزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 27 March 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اسکان 215 هزار و 619 مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه های نوروزی این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک گفت: این تعداد مسافر نوروزی از 27 اسفند سال گذشته تا پایان هفتم فروردین امسال در مدارس، هتل ها، خانه های مسافر و کمپ های اقامتی این استان اسکان داده شدند.
وی پیش بینی کرد آمار اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی این استان در تعطیلات نوروز 95 در مجموع بین 10 تا 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.
شنبه زاده اظهار کرد: طراوت طبیعت بهاری و جاذبه های تفریحی و تاریخی این استان زمینه ای برای افزایش آمار گردشگران به نسبت نوروز 94 فراهم کرده است.
به گفته وی، سال گذشته در تعطیلات نوروزی در مجموع 370 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همچنین در دور نخست تعطیلات نوروزی امسال در مجموع 436 هزار و 514 نفر از جاذبه های گردشگری این استان بازدید کردند.
شنبه زاده یادآور شد: این تعداد گردشگر از 28 اسفند ​سال گذشته​ تا ​ششم فروردین ​سال جاری از موزه ها، آثار تاریخی و طبیعی مناطق مختلف این استان بازدید کرده اند.
وی تاکید کرد: در این مدت جاذبه های گردشگری شهرستان های بدره، مهران، ایوان، دهلران، ایلام، آبدانان، چرداول، ملکشاهی، سیروان و دره شهر به ترتیب بیشترین آمار بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: این استان برای پذیرایی از موج دوم گردشگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد و ظرفیت تمامی دستگاه های عضو ستاد هماهنگ خدمات سفر استان در این زمینه بکارگیری می شود.
استان ایلام با برخورداری از جاذبه های بکر طبیعی و قدمت هزاران ساله تاریخی به عروس زاگرس مشهور است و هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار