فرماندار صومعه سرا خبر داد :
حسین اسماعیل پور با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند نقش موثری برای نشان دادن این ظرفیت کشاورزی داشته باشند اظهار داشت : در بانک های نشاء خزانه های برنج شالیکاران با کنترل و اطمینان بیشتر و با هزینه و زمان کمتری انجام می شود
کد خبر: ۲۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 08 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، وی روز چهارشنبه در جریان بازدید از بانک های نشاء در شهرستان صومعه سرا خواستار معرفی بیشتر این شیوه کشت میکانیزه به کشاورزان شد و اظهار داشت : استفاده از بانک های نشاء در شهرستان صومعه سرا باید به عنوان یکی از الگوهای کاهش هزینه های تولید به کشاورزان معرفی شود . 

حسین اسماعیل پور با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند نقش موثری برای نشان دادن این ظرفیت کشاورزی داشته باشند اظهار داشت : در بانک های نشاء خزانه های برنج شالیکاران با کنترل و اطمینان بیشتر و با هزینه و زمان کمتری انجام می شود .

وی افزود : بانک های نشاء در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم بوده و در کاهش خسارت به خزانه ها تاثیرگذار هستند .

رئیس جهادکشاورزی صومعه سرا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 65 درصد خزانه گیری ها در این شهرستان انجام شده و اولین نشاء هفته آینده انجام می گیرد، افزود : امسال کشاورزان صومعه سرا 10 روز جلوتر از سال گذشته اقدام به خزانه گیری نموده که اقدامی موثر در مدیریت آب محسوب می شود . 

احمد پادیاب از فعال بودن شش بانک نشاء در این شهرستان خبر داد و افزود : این بانک های نشاء بیش از دو هزار هکتار از مزارع برنج را تحت پوشش قرار می دهند . 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی ، توسعه بانک های نشاء در صومعه سرا است اظهار داشت : تاکنون 600میلیون تومان تسهیلات بانکی به فعالان بانک نشاء پرداخت شده و 10 مورد دیگر از جوانان متقاضی دریافت تسهیلات بانکی برای احداث بانک نشاء هستند . 

پادیاب افزود : بانک نشاء نقش موثری در توسعه کشت مکانیزه و همچنین داشت و برداشت مکانیزه دارد .

وی مدیریت مزرعه توسط کشاورز ، کاهش هزینه و جلوگیری از تغییر کاربری را از دیگر مزایای بانک های نشاء دانست و افزود : برای اولین بار در سال گذشته بیش از 10 هزار جعبه تولیدی بانک نشاء در شهرستان صومعه سرا به استان های دیگر ارسال شده است . 

وی افزود : استفاده از بانک نشاء باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید در واحد سطح و کاهش سختی کار در بخش زراعت برنج می شود. 

وی افزود : بیش از 13 هزار هکتار از مزارع شهرستان صومعه سرا معادل 45 درصد تسطیح اراضی شده است. 

وی گفت : برای سال زراعی جدید بیش از 60 تن بذر پر محصول از نوع خزر و بیش از سه هزار 200 تن کود شیمیایی در بین کشاورزان توزیع شده است . 

شهرستان صومعه سرا با 28 هزار هکتار شالیزار و 35 هزار بهره بردار هرساله 135 هزارتن شلتوک تولیدی دارد که از آن 75 هزار تن برنج سفید به دست می آید .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار