کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه توصیه کرد: افراد از مصرف آجیل بعد از وعده‌های اصلی غذا و قبل از خواب اجتناب کنند.
کد خبر: ۲۰۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 29 March 2016
کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه توصیه کرد: افراد از مصرف آجیل بعد از وعده‌های اصلی غذا و قبل از خواب اجتناب کنند.

نیلوفر حیدری در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه با بیان اینکه آجیل حاوی چربی مفید است، گفت: آجیل از نظر ارزش غذایی جزو گروه‌های گوشت، حبوبات و تخم مرغ رده بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: مغزهایی موجود در آجیل جزو منابع خوب امگا3 هستند اما انرژی زیادی دارند، بطوریکه هر 100 گرم آجیل حاوی 500 کالری انرژی است و بنابراین افرادی که اضافه وزن و یا چاقی دارند باید این مواد را با احتیاط مصرف کنند.

حیدری با بیان اینکه نمی‌توان مقدار مشخصی برای مصرف آجیل تعیین کرد، گفت: توصیه می‌شود مصرف آجیل بیش از یک کاسه متوسط در طول روز نشود.

وی تصریح کرد: مصرف روزانه آجیل برای افراد در صورتی مفید خواهد بود که به تناسب آن از مصرف چربی‌های مضر در برنامه غذایی روزانه خود کم کنند.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به کالری بالای آجیل، توصیه کرد: همه افراد و بویژه آنهایی که اضافه وزن دارند از مصرف زیاد اجیل خودداری کنند، زیرا این کار عاقبت خوبی نداشته و منجر به اضافه وزن و چاقی آنها می‌شود.

حیدری توصیه کرد: افراد باید در دید و بازدیدهای نوروزی تنها به مصرف آجیل اکتفا نکرده و سعی کنند بیش از آجیل و شیرینی، از میوه‌ها استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه در خصوص زمتن مصرف آجیل نیز گفت: بهترین زمان مصرف آجیل به عنوان یک میان وعده است و بعد از وعده‌های اصلی غذا و قبل از خواب به هیچ عنوان مصرف آجیل توصیه نمی‌شود.

وی افزود: همچنین توصیه ما برای بیماران و بویژه بیماران مبتلا به فشار خون این است که در صورت مصرف آجیل حتما از نوع بدون نمک آن استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار