مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: آمار اسکان گردشگران و مسافران نوروزی این استان به 278 هزار و 115 نفر رسیده است.
کد خبر: ۲۰۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 30 March 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: آمار اسکان گردشگران و مسافران نوروزی این استان به 278 هزار و 115 نفر رسیده است.


به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: این تعداد مسافر نوروزی از 27 اسفند سال گذشته تا پایان روز نهم فروردین امسال در مدارس، هتل ها، خانه های مسافری و کمپ های اقامتی این استان اسکان داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته آمار گردشگران بر اساس نفر سفر در ورودی شهرها محاسبه می شد که واقعی نبود اما از دو سال گذشته این رویه اصلاح شد و آمار گردشگران بر مبنای اسکان محاسبه می شود.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی های کلان حوزه گردشگری این استان نیازمند آمار صحیح و واقعی از تعداد گردشگران ورودی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با ذکر اینکه سال گذشته در تعطیلات نوروز 370 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت پیش بینی کرد: آمار اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی این استان در تعطیلات نوروز 95 در مجموع بین 10 تا 15 درصد افزایش یابد.
وی اظهار کرد: طراوت طبیعت بهاری و جاذبه های تفریحی و تاریخی این استان زمینه ای برای افزایش آمار گردشگران به نسبت نوروز 94 فراهم کرده است.
استان ایلام با تفرجگاه های بکر طبیعی و آثار تاریخی بسیار زیادی که دارد هر ساله در ایام نوروز پذیرای سیل عظیمی از مسافران نوروزی به مناطق مختلف این استان است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار