کد خبر: ۲۰۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 30 March 2016

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از ایجاد شرایط لازم برای حضور شهروندان و مسافران نوروزی در روز 13 فروردین در پارک‌های این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج،‌ محمدرضا زین‌العابدینی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن 13 فروردین روز طبیعت، از سوی این سازمان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استقرار مسافران نوروزی و شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های این کلانشهر اندیشیده شده است.

وی افزود: در واقع تلاش تمامی پرسنل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج ارائه خدمات مطلوب در روز 13 فروردین به شهروندان است.

این مسئول از تجهیز و آماده‌سازی پارک‌های کرج خبر داد و عنوان کرد: اکثر پارک‌های بزرگ این کلانشهر که برای حضور شهروندان در روز طبیعت در نظر گرفته شده، دارای آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، نیمکت، سطل زباله و ... است.

زین‌العابدینی از نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در پارک‌های این شهر خبر داد و گفت: این بنرها حاوی مضامینی در زمینه نگهداری از گل‌ها و گیاهان، عدم خسارت به درختان و سرشاخه‌ها برای برپایی آتش، جلوگیری از برپایی آتش زیر تنه درختان و ... است که امید می‌رود شهروندان با توجه به این مهم، از خسارت به درختان و گلها و گیاهان جلوگیری به عمل آورند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: یکی از مسائل مهم در روز طبیعت این است که شهروندان فضای سبز را تخریب نکنند چون تمامی این پارک‌ها و درختان و فضای سبز متعلق به خود شهروندان است و جزء اموال عمومی محسوب می‌شود.

وی گفت: کرج دارای پارک‌های بزرگی همچون استاد شهریار، جهان نما، شهید چمران، خانواده، فاتح، هامون، ایران زمین و ... است که شهروندان می‌توانند لحظات خوشی را در 13 فروردین در طبیعت زیبای این بوستان‌ها سپری کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل گل‌دهی گیاهان هستیم، شهروندان باید محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گل و گیاه کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گل‌ها و گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.

زین‌العابدینی با اشاره به کاشت نهال در باغ فاتح، از شهروندان درخواست کرد تا در حفظ و نگهداری از این نهال‌ها کوشا باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از دهکده تفریحی گردشگری باغستان در روزهای پایانی سال 94 اظهار داشت: این فضای بکر طبیعی امسال آماده میزبانی از شهروندان در 13 فروردین است که امید می‌رود شهروندان از ایجاد چنین فضاهایی رضایت کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار