ایلام-تابناک- دیگر بار، طبیعت آغوش امن خود را گشود و فرزندان زمین را میهمان مهر خود کرد بهار با دامنی از گل های ریحانش سیمای سخی خود را از افق امید و آراستگی ارزانی انسان ها کرد تا با صنع خود سخاوت صانع زمین و آسمان را به بندگان خدا متذکر شود.
کد خبر: ۲۰۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 01 April 2016
گرداننده ماه و آفتاب، ردای سبز سحرانگیز خود را بر قد رعنای زمین پوشانید تا عائله عالم از ماء معین خدا ارتزاق کنند آسمان اشک آرام بخش امید را بر قلب سرد زمین هدیه کرد و انعام رنگین رحمانیش فرش سفره سعادت آدمیان شد.
با اشاره امیر عالم، گل و گلاب و گهر، دشت و دمن و درخت، عطر و عنبر و انعام، سراب و سبزه و سوغات، شراب و شمیم و شیدایی، پیام و پیچک و پرواز، نور و نوروز و نعمت، شب و شادی و شکوفه، تره و ترپ تماشا، آب و عشق و آیینه، بلوط و بادام و بابونه و کنار و کیکم و کنگر، مسخر ابناء بشر گردید.
طبق تقدیر، بهار و بهشت و بهایم، تحفه تکریم آدم است که به یمن یگانه خالق فرش و عرش، لایق آن شده ابر و باد و مه و خورشید و فلک همصدا شده اند تا همه مخلوقات ابزار اراده و مسیر رشد آدم باشند.
امروز، دار و درخت، گل و گیاه و جاده و جنگل تسلیم عزم و اراده ماست تا بدور از افراط و تفریط از این انعام خدا بهره مند شویم اما نباید فراموش کنیم که آیندگان نیز در این ارث الهی با ما شریک هستند و ما امانتدار آیندگان خود هستیم.
طبیعت بافر و فرهمندی از گذشتگان به ما رسیده و نسل آتی نیز در انتظار تحویل آن با سلامت و سر زندگی است از طلوع طالع خورشید بهار تاکنون سیزده شب و روز سپری شده و بهار از هیچ هدیه ای به ما دریغ نکرده بیاییم در سنت سترگ سیزده بدر که یادگار ایران بزرگ و ایرانی با شرافت است ما نیز با طبیعت مهربان باشیم و از هیچ مساعدت و مصاحبت و دوستی با جنگل و درخت و دره و دشت و دمن دریغ نورزیم./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار