19 دی در شماره روز دوشنبه در ستون طنز خط خطی مطلبی با عنوان وقتی دل ها برای پزشکان کباب است را به قلم محدثه نجف زاده به رشته تحریر درآورده است.
کد خبر: ۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 09 April 2015
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: با خبر شدیم که هفت هزار پزشک اعلام آمادگی کردند تا در نبرد رودر رو با مهران مدیری، ( نامبرده برخلاف باور عمومی نه تنها هنرمند نیست، بلکه از مهمترین فرماندهان نظامی در فیلم «ارباب حلقه ها» و «مومیایی» بوده و اخیرا به داعش پیوسته و گویا خیلی هم خطرناک است) حضور به هم رسانند. این خبر خیلی مهم است چرا که نشان دهنده خطرناک بودن بیش از حد سریال « در حاشیه» برای نظام سلامت است. آنقدر خطرناک که حتی در طرح تحول نظام سلامت هم چنین آماری از پزشکان اعلام آمادگی نکردند اما در این نبرد آماده اند. دیگه خودتون متوجه عمق فاجعه بشین!

نتیجه گیری اخلاقی: از نظر اصول اخلاقی برخی پزشکان می توانند هرطور دلشان خواست رفتار کنند اما از نظر همان اصول همه نمی توانند با برخی پزشکان آنگونه که شایسته شان است رفتار کنند. اینجاست که مرز نامرئی و حساس باید ها و نباید ها خود را نشان می دهد.

نتیجه گیری سیاسی: بدون شک مهران مدیری یکی از عوامل اصلی سرویس های جاسوسی بیگانه و کشورهای حوزه خلیج فارس است که طی یک توطئه از پیش طراحی شده توسط سناتور جان مک کین و مک کارتی، قصد تهاجم به نظام سلامت ما را دارند اما پزشکان حاضر در صحنه این توطئه را خنثی خواهند کرد.

نتیجه گیری کمونیستی: نتیجه گیری ندارد بیخود جو می دهید، همه مردم به جز پزشکان با هم برابرند، پزشکان کلا مشمول این برابری نشده و خود اعضای شورای مرکزی حزب هستند.

نتیجه گیری مکتب فرانکفورد: این حرکت پزشکان به خوبی نشان می دهد که اگر برخی هم صنفانشان واقعا زیرمیزی بگیرند مشکلی نیست و اگر یک سریال این را نشان دهد می شود مشکل! اینجاست که قدرت رسانه و تاثیر آن بر مشکل تراشی در یک جامعه خود را نشان می دهد و دست های پشت پرده کارشان را بدون سر وصدا انجام می دهند.

نتیجه گیری سرمایه دارانه - اقتصادی: چرا از یک جهت دیگر به این سریال نگاه نکنیم، برخلاف ظاهر لوده وار، این سریال مجالی برای گردآمدن پزشکان به دور هم و بیان سایر مشکلات صنفی به خصوص بحث درآمدشان را فراهم کرده است.

نتیجه گیری لیبرالیستی: تا کی باید صدای پزشکان درگلو خفه شود؟ تا کی رسانه ها به خود اجازه می دهند تا هروقت دلشان خواست به این قشر انتقاد کنند اما به سایر اقشار به خصوص کارگران، معلمان و... هیچ انتقادی وارد نشده و همش تعریفشان را بکنند؟ ها؟ تا کی پزشکان دندان بر جگر گذاشته و درمقابل خیل توهین ها و تهمت ها حتی یک آخ هم نگویند و فقط صدای آخ بیمارانشان را بشنوند؟ این سریال تنها بهانه ای برای شکستن بغض در گلو مانده ضعیف ترین و مظلوم ترین قشر جامعه است.

نتیجه گیری بینوایانه: چه کسی است که نداند پزشکان جز آن دسته از اقشار اجتماعی هستند که دائما بهشان می گویند « کوزت» یا « اولیور توئیست»؟ آن دسته که همه حقشان را می خورند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار