به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سالانه بالغ بر 350 تن گوجه سبز و چغاله بادام به عنوان نوبرانه در این استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 06 April 2016
به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سالانه بالغ بر 350 تن گوجه سبز و چغاله بادام به عنوان نوبرانه در این استان تولید می‌شود.

حمیدرضا جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، از گوجه سبز و چغاله بادام به عنوان نوبرانه‌های استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: سالانه حدود 300 تن گوجه سبز و 50 تن چغاله بادام در این استان تولید می‌شود.

جهانگیری مجموع سطح باغاتی که گوجه سبز و چغاله بادام از آنها برداشت می‌شود را 70 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 50 هکتار آن زیر کشت گوجه سبز و 20 هکتار دیگر زیر کشت  چغاله بادام است.

به گفته وی این دو محصول هر سال در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر استان کرمانشاه به عنوان محصولات پیش‌رس و نوبرانه وارد بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه عمده گوجه سبز تولیدی در استان کرمانشاه با قیمت نسبتا بالا به تهران فرستاده می‌شود، گفت: بخشی از محصول تولیدی نیز در بازارهای محلی استان عرضه می‌شود.

جهانگیری قیمت نوبرانه گوجه سبز را هرکیلوگرم حدود 30 هزار تومان و چغاله بادام را نیز هر کیلوگرم بین 15 تا 20 هزار تومان اعلام کرد.

وی شهرستان سرپلذهاب را تولیدکننده عمده نوبرانه‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: در شهرستان‌های گیلانغرب، ثلاث باباجانی و دالاهو نیز تولید این محصولات را داریم.

به گفته جهانگیری برداشت گوجه سبز و چغاله بادام به عنوان محصول نوبرانه در استان کرمانشاه از نیمه فروردین ماه آغاز شده و حداکثر 20 روز ادامه می‌یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار