دونالد ترامپ :
واشنگتن پست نوشت:دونالد ترامپ در مصاحبه طولانی با باب وودوارد و روبرت کاستا، خبرنگاران روزنامه "واشنگتن پست"، جملات زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. نامزد پیشتاز جمهوری خواهان سخنان قابل توجهی درباره آینده اقتصاد آمریکا و توانایی خود برای تثبیت بر زبان آورد.
کد خبر: ۲۰۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 06 April 2016
واشنگتن پست نوشت:دونالد ترامپ در مصاحبه طولانی با باب وودوارد و روبرت کاستا، خبرنگاران روزنامه "واشنگتن پست"، جملات زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. نامزد پیشتاز جمهوری خواهان سخنان قابل توجهی درباره آینده اقتصاد آمریکا و توانایی خود برای تثبیت بر زبان آورد.

به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز، ترامپ با آب و تاب از نیاز به "مذاکره دوباره درباره توافق هایی" گفت که با بسیاری از کشورهایی که آمریکا را از پول و کار "خالی کرده اند"، به دست آمده است. وی "سازمان پیمان آتلانتیک شمالی" را سازمانی "منسوخ" خواند و پیشنهاد کرد که بهتر است احترام رقبای ژئوپلتیکی همچون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، را به دست آورد. ترامپ نارضایتی خود را از توافق هسته ای ایران نیز تکرار کرد و از این که اقدام دولت اوباما در کمک به آزاد شدن ١٥٠ میلیارد دلار از سرمایه های مسدود شده ایران، به عنوان بخشی از سازش بر سر تحریم های این کشور، تا چه اندازه "وحشتناک" است، شکایت کرد.
وی سپس به کلیشه قومیتی آشنایی پرداخت و نتیجه ماه ها دیپلماسی بین المللی مشترک و هماهنگ را ترفند زیرکانه ایرانی خواند:
"کسانی مسئولیت مذاکره درباره توافق هسته ای را بر عهده داشتند در برابر مذاکره کنندگان بزرگ، مذاکره کنندگانی ضعیف بودند. ایرانی ها مذاکره کنندگانی بزرگ هستند، در این تردیدی وجود ندارد. این از جمله مسایلی است که باید به آن اذعان کرد. شما نیز باید همانند ایرانی های می بودید. اما راستش را بخواهید، ایرانی ها مذاکره کنندگانی بزرگ هستند."
این نخستین باری نبود که او از چنین ادبیاتی استفاده می کرد.
ترامپ در گفتگویی در ماه ژوئیه که به نظر می رسید ایران و قدرت های جهان، از جمله آمریکا، به توافق درباره برنامه هسته ای تهران نزدیک شده بودند، به "سی ان ان" گفت: «ایرانی ها مذاکره کنندگانی بزرگ هستند. ... آنها به حماقت توافقی می خندند که ما درباره برنامه هسته ای بسته ایم. ما باید تحریم ها را دو و سه برابر کنیم و مجبورشان کنیم آنها به سوی ما بیایند. آنها به توافقی شگفت انگیز دست یافته اند.»
همان طور که در سال گذشته "ورلد ویوز" اشاره کرد، این تصور که «ایرانی ها مذاکره کنندگان بزرگی هستند»، با این که به نظر می رسد از سر تملق باشد، اما بخشی از کلیشه ای غربی با قرن ها قدمت است که بر اساس آن ایرانی ها کلاهبرداران حیله گری هستند که نمی توان به آنها اعتماد کرد. ترامپ، به ویژه به تازگی، تنها کسی نیست که از این کلیشه استقبال می کند.
بسیاری از دیپلمات ها و مفسران برجسته آمریکایی از طیف های مختلف سیاسی نیز این عبارت کوتاه و کلیشه ای به کار می برند.

نکته جالب آنست  در حالی که سران آمریکا در برابر مذاکره کنندگان ایرانی دچار احساس حقارت شده اند؛این مذاکره کنندگان در ایران زیر فشار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار