مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: به مناسبت دهه حساب 100 امام و تاسیس این نهاد انقلابی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، ساخت 492 واحد مسکونی در سلطان آباد شیراز با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد تومان آغاز می شود.
کد خبر: ۲۰۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 06 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: عطا الله زمانی چهارشنبه 18 فروردین در یک نشست خبری گفت: علاوه بر آغاز ساخت واحدهای مسکونی در سلطان آباد، 4 پروژه آماده بهره برداری در بخش تامین مسکن، در نقاط شهری و روستایی استان به بهره برداران واگذار خواهد شد.

او توضیح داد: پروژه 40 واحدی شهرستان لار و 40 واحدی خیرساز داراب، 140 واحدی خیرساز شهر صدرا و 86 واحدی خیرساز بدر شیراز، عنوان چهار طرح آماده بهره برداری است که در دهه حساب 100 امام افتتاح خواهد شد.

زمانی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را، 19 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: تعدادی طرح بهسازی روستایی و بازسازی واحدهای صدمه دیده از حوادث طبیعی نیز در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: امسال قرار داد اجرای 1.5 میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی برای 400 روستا در استان فارس منعقد شده و 60 درصد آن وارد فاز اجرا شده است. عملیاتی شدن این طرح به دنبال واگذاری قیر رایگان از طرف دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت.

زمانی با بیان اینکه 5 هزار و 570 قطعه زمین سال گذشته به روستائیان متقاضی فاقد مسکن، واگذار شده است، گفت: سال گذشته بنیاد مسکن موفق به اجرای تعهدات خود در صدور سند مسکن روستایی شد و 18 هزار جلد سند صادر و به روستائیان واگذار کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح تامین مسکن خانواده های دارای 2 فرزند معلول، گفت: در استان فارس براساس اعلام سازمان بهزیستی، 879 خانوار واجد شرایط این طرح داریم، از این تعداد، 582 خانواده شهری و 197 خانواده روستایی است.

وی ادامه داد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای این خانواده‌ها، 32 میلیون تومان بلاعوض به علاوه زمین رایگان برای خانوارهای شهری و 18 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به علاوه زمین رایگان برای خانوارهای روستایی، است.

زمانی یادآور شد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در استان فارس تاکنون، از تعداد کل 388 هزار و 680 واحد روستایی، تعداد 213 هزار و 858 واحد معادل 55 درصد واحدهای روستایی موجود، مقاوم سازی شده است.

از 21 لغایت 31 فروردین ماه به عنوان دهه حساب 100 امام و گرامیداشت تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار