ایرانگردی را از اصفهان گردی شروع کنیم؛
تابناک: ارگ شیخ بهایی یا همان «هفت برج خارون» در گذشته به منظور فراهم کردن کود حیوانی (پرندگان) احداث شده و به جهت مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در سالهای اخیر رو به نابودی و تخریب بود.
کد خبر: ۲۰۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 08 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، ارگ شیخ بهایی یا هفت برج خارون ارگی است واقع در شهر نجف آباد در استان اصفهان. این ارگ در جنوب شرقی شهر نجف آباد، محله جوی خارون، بهارستان واقع شده است. ارگ شیخ بهایی بزرگترین مجموعه تفریحی در غرب این استان می‌باشد.


ارگ در حصار باغی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع واقع شده است و هفت برج دارد شش تا از این برج‌های بی نظیر در حقیقت کبوترخانه اند. مانند این برج‌ها را تنها در شهر تبریز می‌توان یافت. هر برج حدود ۱۴ متر ارتفاع دارد. این برج‌ها با دیوارهای کاهگلی به ارتفاع ۴ متر به یکدیگر وصل شده‌اند. تقسیم بندی برج‌ها در زاویه‌ها و اضلاع دیوارها و نیز سر در ورودی این مجموعه منظره‌ای زیبا به وجود آورده که به وسیله هشتی و اتاق‌هایی در بالا، پایین و زیرزمین، ورودی به ارگ را ممکن می‌سازد. با تبدیل ارگ به مجموعه فرهنگی و تاریخی شیخ بهایی قسمت‌های دیگر چون آبنما، چایخانه سنتی، محوطه فرهنگی-تفریحی و فضای سبز به ارگ افزوده شده.

ارگ شیخ بهایی یا همان «هفت برج خارون» در گذشته به منظور فراهم کردن کود حیوانی (پرندگان) احداث شده و به جهت مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در سالهای اخیر رو به نابودی و تخریب بود.

ارگ شیخ بهایی نجف آباد

arg1.jpg


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار