رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد با اشاره به برگزاری مراسم ایام البیض اعتکاف گفت: 3 مسجد در این شهرستان و 25 مسجد روستایی میزبان معتکفین خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 09 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام جلیل درویشی با اشاره به ایام ماه رجب، ماه استغفار و بندگی به درگاه احدیت اظهار کرد: ماه رجب، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی است، ماهی است که مؤمنان حقیقی پله‌های سلوک و ترقی به درگاه ایزد منان را می‌پیمایند تا روح آن‌ها از هر زنگاری پالایش شود.

وی خودسازی، محاسبه نفس و تقرب به سوی پروردگار را از صفات مؤمنان در این ماه برشمرد و افزود: اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خویش و پروردگار است تا جان و روح خود را با خدای هستی‌بخش پرورش دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد به آغاز ثبت‌نام از معتکفین در حاجی‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: 3 مسجد در این شهرستان و 25 مسجد در مناطق روستایی برای استقبال از ماه رجب و معتکفین این ماه در نظر گرفته شده است.

درویشی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام هر معتکف 30 هزار تومان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مساجد، اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه مراجعه کنند.

وی به مکان‌های برگزاری مراسم ایام البیض اعتکاف پرداخت و تصریح کرد: در این شهرستان مسجد جامع محل برگزاری اعتکاف ویژه خواهران و مسجد امام حسن مجتبی (ع) ویژه برادران خواهد بود.

این مسئول در پایان یادآور شد: اعزام مبلغان، برگزاری گفتمان‌های دینی، محافل انس با قرآن کریم، تهیه و توزیع بروشور و ویژه‌نامه با موضوع احکام اعتکاف و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله اقدامات این اداره در این ایام معنوی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار