مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجانشرقی:
این جشنواره به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن و تلفیق فرهنگ و ارزشهای دینی با ورزش بانوان و جامعه جوان و توجه به ترغیب و تشویق بانوان به ویژه دختران به ورزش و سلامت و خانواده برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 10 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، علیزاده مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : جشنواره فرهنگی ورزشی زنان فاطمی و مادران و دختران 25 فروردین در سالن اقدمی تبریز برگزار میشود.

وی اظهار داشت: : این جشنواره به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن و تلفیق فرهنگ و ارزشهای دینی با ورزش بانوان و جامعه جوان و توجه به ترغیب و تشویق بانوان به ویژه دختران به ورزش و سلامت و خانواده برگزار خواهد شد.

علیزاده افزود : محور این جشنواره که در دوره زمانی 6 ماهه در سطح استان برگزار خواهد شد توسعه همگانی ورزش بانوان و حضور در عرصه های ورزشی خواهد بود.

وی تصریح کرد : هدف از برگزاری این جشنواره و رقابت ، تقویت فرهنگ ورزش وحمایت از فعالیت های ورزشی مناسب ویژه مادران و دختران ، افزایش انگیزه و رغبت بانوان به فعالیت های ورزشی جت ارتقاء سلامت وتندرستی ونشاط باانوان جامعه ، فراهم نمودن زمینه همكاری و همراهی مادران در برنامه های اوقات فراغت دختران خواهد بود

وی افزود : افزایش ورزشكاران سازمان یافته ، همگانی كردن رشته ورزشی مورد نظر از سایر اهداف این جشنوراه است.

علیزاده در خصوص رشته های ورزشی مورد نظر در این جشنواره گفت : این جشنوراه در رشته های والیبال- بسكتبال – هندبال – فوتبال – شنا –همگانی – دارت برگزار و هیاتهای ورزشی مجری برگزاری هستندو نظارت بر عهده اداره كل ورزش و جوانان استان و ادارات ورزش و جوانان شهرستانها خواهد بود.

مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه بیان داشت : ظرفیت های پیشنهادی و پیش بینی شده در این جشنواره در ابعاد استانی بیش از 55 هزار مادر و دختر در 7 رشته است.

مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه در خصوص سایر برنامه های اداره کل در بخش بانوان گفت : مهمترین رویداد دیگر در بخش ورزش بانوان در سطح استان برگزاری سومین المپیاد ورزشی بانوان آذربایجانشرقی در دوره برگزاری 5 ماهه در سال 1394 در راستای استعدادیابی خواهد بود.

ملیحه علیزاده در ادامه افزود : ایجاد نشاط و شادای در نیمی از جمعیت جامعه که همان بانوان و دختران را تشکیل می دهند نیاز و وظیفه اداره کل ورزش و جوانان استان و دستگاههای متولی است تا این قشر نیز از امکانات ورزشی به تساوی استفاده کنند .

وی افزود : شادابی ، نشاط ، سازندگی ، بالندگی و سلامت جسمانی و روانی جامعه در گرو داشتن مادران سالم و شاداب بوده و بایستی توان و ظرفیت و پتانسیل ورزش استان را به سمت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در بین بانوان سوق داد.

مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : در چندین سال گذشته مجموع اقدامات در بخش بانوان در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بوده و در این خصوص گامهای بسیار خوبی در ورزش استان و کشور برداشته شده است.

وی افزود : افزایش مدالهای انفرادی در رقابتهای بین المللی و آسیایی و انفرادی و تیمی بانوان در رقابتهای کشوری و توسعه ورزش همگانی و افزایش ظرفیت ورزش همگانی خصوصا ورزش خانوادگی در استان نمونه بارز این توسعه است.

وی تصریح کرد : در سال 93 دو دوره المپیاد ورزشی بانوان استان در تحقق اهداف وزارت ورزش و جوانان و برنامه های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور بیش 160 تیم ورزشی از 21 شهرستان در 8 رشته با هم رقابت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :