سال گذشته نحوه تصویب قانون افزایش کرایه تاکسی در کرج حواشی زیادی به راه انداخت و به نظر می رسد که امسال نیز ماجرای این سال در حال تکرار است.
کد خبر: ۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 11 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: افزایش کرایه تاکسی ها همواره از موضوعات چالشی در مدیریت شهری بوده است.
این موضوع سال گذشته موجب اختلاف نظر میان مسئولان امر شد.
روند تصویب کرایه تاکسی‌ها به این صورت است که در جلسه شوراهای اسلامی شهر مطرح و به تصویب می‌رسد و سپس باید لایحه شورا از سوی فرمانداری تایید گردد و پس از آن لازم الاجرا است.
سال گذشته این موضوع در شهرستان کرج  حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، چرا که اعضای شورای شهر با افزایش 30 درصدی کرایه‌های تاکسی موافقت کرده بودند.
در آن زمان داوود وحیدی با حضور در جمع خبرنگاران از مصوبه این شورا خبر داد و گفت: نرخ کرایه تاکسی در سال جاری با 30 درصد افزایش به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است.
سخنان وحیدی در حالی مطرح شد که مصوبه شورای شهر به تایید فرمانداری کرج نرسیده بود.
به همین دلیل محمدتقی ایرانی، فرماندار کرج افزایش بالای 20 درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در این کلانشهر را به "صلاح" ندانست و مصوبه شورا را رد کرد.
وی به صراحت تاکید کرد که با توجه به وضع اقتصادی مردم و شرایط حاکم، نباید کرایه تاکسی‌ها بیش از 20 درصد افزایش یابد و شیب افزایش قیمت‌ها نباید آنقدر تند باشد که مشکلاتی برای مردم به وجود آورد.
این ماجرا در نهایت با افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی‌ها در کرج از سوی شورای شهر و فرمانداری به پایان رسید.
امسال نیز همین موضوع بار دیگر تکرار شد. این بار نیز نیز داوود وحیدی سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج از افزایش نرخ کرایه حمل و نقل شهری کرج در سال ۹۴ خبر داده است.
وی در تاریخ 19 اسفند 93 با اشاره به اعلام نرخ کرایه حمل و نقل شهری کرج در سال 94 اظهار داشت: مجموعه مصوبه حوزه حمل‌ونقل به صورت جامع در شورای شهر بررسی و تصویب شد.نی
این عضو افزود: افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس‌های درون شهری و تاکسی‌های خطی و 25 درصد برای تاکسی‌های گردشی توسط شورای اسلامی شهر کرج به تصویب رسید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سرویس مدارس سال تحصیلی 94-95 نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود این مصوبه از نیمه دوم فروردین سال 94 در سطح شهر کرج اجرایی شود.
یک ماه بعد از این اظهارات، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج که از سوی شهرداری اداره اداره می شود، از مصوبه اعضای شورای شهر کرج مبنی بر  افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی و خطی این کلانشهر در سال جاری خبر داده است.
اعضای شورای‌اسلامی شهر کرج بر اساس قانون پیشنهاد خود را برای میزان افزایش قیمت حمل ‌و‌‌ نقل و کرایه‌های تاکسی به فرمانداری این شهرستان ارائه کردند.
سایت خبری شهرداری کرج اعلام کرد که اعضای شورای‌اسلامی شهر کرج بر اساس پیشنهاد سازمان تاکسیرانی این کلانشهر پیشنهاد افزایش 30 تا 35 درصدی کرایه‌های تاکسی را در سال جدید ارائه کرده بودند که این موضوع با مخالفت فرماندار کرج روبه‌رو شد.
به این ترتیب با موافقت فرمانداری شهرستان کرج به منظور افزایش 20 تا 25 درصدی کرایه تاکسی‌ها، نرخ سالیانه کرایه در کلانشهر کرج مانند سایر کلانشهرها با یک شیب ملایم و تفاوت اندک محاسبه و اعمال گردید.
چند روز بعد و در 17 فروردین پرتال رسمی شهرداری کرج به صراحت از افزایش کرایه تاکسی ها و اعمال نرخ جدید از صبح این روز خبر داد.
روز بعد نیز مدیرعامل سازمان مدیریت تاکسیرانی کرج به ایرنا گفت که به منظور پیشگیری از تخلفات و کاهش مشکلات خدماتی ، نرخ جدید کرایه تاکسی ها ابلاغ شد.
پرویز اسکندری اظهار داشت: با دستور شهردار کرج ، لایحه نرخ جدید کرایه های تاکسی بهمن ماه سال گذشته به شورای شهر ارسال شد.
وی بیان داشت: این لایحه اواخر اسفند ماه سال گذشته در شورای شهر به تصویب رسید و پس از تایید فرمانداری کرج ، از روز گذشته اعمال شد.
تاکنون برخی از اعضای شورای شهر، سخنگوی شورا، پرتال رسمی شهرداری کرج و بالاخره مدیر عامل تاکسیرانی این شهرستان افزایش کرایه تاکسی در مرکز استان البرز را قانونی و مورد تایید فرماندار کرج اعلام کرده‌اند.
اما شنیده‌ها و پیگیری‌های خبرنگار تابناک نشان می دهد که هنوز مصوبه فوق به تایید فرمانداری کرج نرسیده  است.
بنابراین قانونی بودن افزایش کرایه های تاکسی در مرکز استان البرز شبهات زیادی دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
الان چند روز است که ما کرايه جديد را پرداخت مي کنيم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار