درپی وقوع طوفان شدید؛
به دلیل شرایط نامساعد جوی فردا چهارشنبه مدارس و دانشگاه های 18 شهرستان در خوزستان تعطیل است.
کد خبر: ۲۱۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ 13 April 2016
مدیركل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام كرد: به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی، وزش بادهای شدید، بارندگی زیاد و احتمال آبگرفتگی معابر تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه روز چهارشنبه در شهرستان های اهواز، دزفول، اندیمشك، بهبهان، ایذه، شوشتر، باغملك، شوش، مسجدسلیمان، هویزه، كارون، دشت آزادگان، آغاجاری، گتوند، حمیدیه، لالی، اندیكا و باوی تعطیل است.

هاشم بالدی افزود: فعالیت عادی اداره هاو دستگاههای دولتی در روز چهارشنبه برقرار خواهد بود.

نوبت عصر مدارس خرمشهر و آبادان روز سه شنبه تعطیل اعلام شده بود اما با وجود گرد وغبار شدید مدارس اهواز تعطیل نشد.

طوفان و گرد و غبار از صبح امروز در خوزستان آغاز شد و شامگاه نیز باران و وزش باد شدید اتفاق افتاده است.

در ساعت 15 امروز میزان گرد و غبار در اهواز به یك هزار و 384 میكروگرم بر مترمكعب و آبادان به چهار هزار و 85 میكروگرم بر مترمكعب رسیده كه در ساعات بعد روبه كاهش گذاشت.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی سامانه باران زا تا اواخر هفته در استان ماندگار است و انتظار آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودها وجود دارد.

همچنین هواشناسی خوزستان خروج توده گرد و غبار را از طی ساعات آینده از استان پیش بینی كرده است.



 وقوع 34 حادثه بر اثر وزش باد شديد در اهواز

مقصود حق شناس رئيس روابط عمومي سازمان آتش نشاني اهواز گفت: اين حوادث در اثر وزش باد شديد در اهواز رخ داده كه اين حوادث شامل 10 مورد سقوط تابلوهاي تبليغاتي ، 16 مورد شكستگي و سقوط درختان در اثر وزش شديد باد بر روي وسايل نقليه ،يك مورد ريزش آوار بر روي يك زن و هشت مورد از كار افتادن آسانسور و حبس شدن برخي شهروندان بوده است.

وي افزود: ماموران آتش نشاني با توجه به بالا رفتن آمار حوادث و وزش طوفان و شرايط نامساعد و غير پايدار جوي در آماده باش كامل هستند.



۴۰ پایه برق در اهواز سقوط کرد/ برخی از مناطق شهر برق ندارند

علیرضا شکرخدایی اظهار کرد: امروز بر اثر طوفان و وزش شدید باد ۴۰ پایه برق سقوط کرده و سقوط درختان بسیاری به شبکه های برق در نقاط مختلف شهر خسارت وارد کرده است.

وی افزود: تنها در یکی از مناطق شهر اهواز ۱۳ پایه برق سقوط کرده و بیش از ۲۳ خط برق به دلیل قطعی درخت و افتادن روی خطوط برق دچار مشکل شدند.

تصریح کرد: تمامی نیروهای شرکت توزیع نیروی برق از ابتدای امروز در حالت آماده باش بوده و هم اکنون نیز هستند. تا کنون ۲۱ خط برق اصلاح شده و در چهار خط هنوز مشکل داریم و مأموران مشغول اصلاح خطوط هستند.

وی خبر داد: حدود هفت منطقه در اهواز دچار قطعی برق شده اند و کارشناسان در حال انجام مأموریت هستند.

برق در بسیاری از مناطق اهواز از جمله گلستان، شهرک برق، فرهنگ شهر، شهرک دانشگاه، ۲۴ متری، عامری و منطقه کوت عبداله شهر کارون قطع شده است./ مهر


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار