مرور روزنامه های گیلان؛ شنبه
به گزارش تابناک گیلان، روزنامه های صبح شنبه استان به مسائلی چون سفر رییس جمهور در روز چهارشنبه به استان و گردهمایی حامیان دولت در رشت اشاره کرده اند.روزنامه گیلان امروز نیز به جشن پایان طرح هادی در استان پرداخته که به آن اشاره خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 11 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، روزنامه های صبح شنبه استان به مسائلی چون سفر رییس جمهور در روز چهارشنبه به استان و گردهمایی حامیان دولت در رشت اشاره کرده اند. همچنین از دیگر مسائل مورد بررسی روزنامه ها را میتوان به حضور گیلانی های مقیم خارج در رشت همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان اشاره کرد.
روزنامه گیلان امروز نیز به جشن پایان طرح هادی در استان پرداخته که به آن اشاره خواهیم کرد.

به گزارش تابناک گیلان، ​محمد اکبرزاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد: در دولت تدبیر وامید بسته ساخت مسکن روستایی تا پایان برنامه ششم تصویب شده است.

امسال جشن پایان طرح هادی روستایی را در استان برگزار می کنیم.

وحیده اسماعیلی –اکبر زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه طرح هادی عالی ترین سند توسعه پایدار در روستاها است گفت : با به تصویب رساندن طرح هادی برای 500 روستای باقیمانده جشن پایان طرح هادی روستایی در استان را امسال برگزار می کنیم.

محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به مناسبت سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) در 21 فروردین سال 58 با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی روستایی در گیلان، بیان داشت: امسال تهیه طرح هادی 500 روستای بالای 20 خانوار در دستور برنامه است.

وی با بیان اینکه تا سال 93 طرح هادی یک‌ هزار و 500 روستای گیلان تهیه شده است، افزود: گیلان جزو 5 استان کشور در تهیه طرح هادی روستاها است که 388 طرح با اعتبار 3 میلیارد و 800 میلیون تومان تصویب شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان متوسط اجرای طرح هادی در گیلان را 24 درصد عنوان کرد و گفت: گیلان در اجرای طرح هادی از میانگین 34 درصد کشور 10 درصد عقب‌تر است که 278 پروژه طرح هادی اجرایی شده و برای جبران این عقب‌ماندگی نیاز به 30 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد : همچنین امسال تعداد 383 پروژه نیز با اعتبار 38 هزار میلیون ریال در اجرای طرح هادی در سال 93 تهیه و بازنگری شده است که این میزان در مقایسه با سال 92 از نظر پروژه 219 درصد و از نظر اعتبار 271 درصد رشد داشته است.

وی از صدور 7 هزار و 320 سند روستایی و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر در سال 93 خبر داد و یادآور شد: این میزان صدور سند نسبت به مدت مشابه سال 92 به میزان 100 درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه از 52 شهر گیلان 42 شهر زیر 25 هزار نفر مشمول اخذ سند هستند ، افزود : تاکنون تنها برای دو شهر کوچصفهان و لیسار سند صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 4 هزار و 339 مسکن روستایی با اعتبار بالغ بر 303 میلیارد تومان بهسازی شده است. همچنین در طرح خود مالک مسکن مهر 3 هزار و 188 پروژه اجرایی شده است . برای ساخت این تعداد مسکن یک میلیارد و 594 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است

وی متذکر شد: در دولت تدبیر و امید پروژه‌های عمرانی با اعتبارات تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و ملی، تسهیلات بانکی و بخش‌خصوصی به ارزش 3 هزار و 29 میلیارد ریال به تعداد 6 هزار و 15 پروژه و اشتغال موقت 15 هزار و 145 نفر را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش از ادامه ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها خبر داد و گفت : تنها بسته ای که در ابتدای دولت تدبیر و امید با در شورای عالی اقتصاد و هیات دولت تصویب شد ، بسته مسکن روستایی است که در آن ساخت واحدهای مسکن روستایی تا برنامه ششم پیش بینی شده است.

وی با بیان این که تسهیلات بانکی ساخت این واحدها از 12 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد : تعامل خوب بین بانکها، دولت و بنیاد مسکن موجب شده است که ما در زمینه پرداخت تسهیلات در مسکن روستایی مشکلی نداشته باشیم.

حجت فرضی‌پور: ۱۷ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان گیلانی تحویل داده شد‌

حجت فرضی‌پورمعاون امور مسکن شهری نیز دراین نشست خبری اظهار داشت: پروژه‌های مسکن مهر گیلان امسال به اتمام می‌رسد. وی با بیان اینکه سه‌هزار و 775 مسکن مهر شهری در گیلان در حال ساخت است، افزود: احداث 782 مسکن مهر شهری جدید گیلان نیز در دست بررسی و برنامه‌ریزی است. تاکنون 17هزار و 467 واحد مسکن مهر احداث و به متقاضیان گیلانی در شهرهای زیر 25هزار نفر این استان تحویل داده شد. وی با بیان اینکه مسکن مهر 172 واحدی شهرهای کیاشهر، سیاهکل و کلاچای آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: احداث و تحویل 22هزار و 823 واحد مسکن مهر سهمیه گیلان است.

وی اظهار داشت: ساختمان‌‌های زیبا با پرداخت وام‌‌های کم‌ بهره در اختیار متقاضیان قرار داده می‌‌شود که سبب توسعه مسکن روستایی و شهری شده است.

بهمن بابایی : 90 میلیارد تومان خسارت برف و سیل استان گیلان پرداخت می‌شود‌

بهمن بابای معاون امور بازسازی مسکن ‌بنیاد مسکن گیلان گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت برف و سیل به واحدهای روستایی این استان پرداخت می‌شود. و طرح جامع مسکن گیلان تا سال 1405 به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه 12هزار و 990 واحد مسکونی در گیلان سالانه تا سال 1405 مقاوم‌سازی می‌شود، افزود: در یکسال گذشته هشت‌هزار واحد مسکونی مددجوان کمیته امداد گیلان را مقاوم‌سازی کردیم. که 194 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار مقاوم‌سازی مسکن روستایی گیلان برای سال 94 اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه خدمت به محرومان جامعه سرلوحه کارها در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: 700 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی گیلان امسال احداث می‌شود.همچنین از سال 84 تا کنون احداث 100هزار واحد روستایی در این استان آغاز شده ‌که تاکنون 80هزار واحد مسکن روستایی به بهره‌برداری رسیده است.

بابایی تصریح کرد: 70 میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت بحران برف و 20 میلیارد تومان جبران خسارت بحران سیل برای واحدهای روستایی گیلان جذب شد که درحال پرداخت است.


روزنامه گیلان

روزنامه گیلان
روزنامه گیلان

روزنامه گیلان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار