کد خبر: ۲۱۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 18 April 2016
تابناک گیلان: تذکر لازم به بیمارستان قائم داده شده است و اگر در مدت دو ماهی که فرصت خواستند واژه بین المللی را از سربرگ و تابلوی بیمارستان بر ندارند، از طریق سیستم های مربوط مانند تعزیرات و دیگر مراجع قانونی با این بیمارستان برخورد می شود.

به گزارش خزر، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار خزر با اشاره به اینکه در مورد "توریسم سلامت" ما به تمام بیمارستانها دولتی و خصوصی نامه ارسال کردیم، اظهار کرد: این نامه نگاری در خصوص آن بود تا بیمارستانهایی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند لیست مستندات خود برای قابلیت در این بخش را برای ما ارسال کنند.

خیرخواه افزود: از بین 25 بیمارستان دولتی و 8 بیمارستان خصوصی تنها دو بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی مدارک خود را برای ما ارسال کردند.

وی با بیان اینکه تمامی مدارک مورد بررسی قرار می گیرد و برای انتخاب نهایی به تهران ارسال می شود، خاطرنشان کرد: هنوز این مدارک بررسی نشده است چون ما منتظریم دیگر بیمارستانها نیز مدارک خود را ارسال کنند.

خیرخواه با تاکید بر اینکه هر بیمارستانی که شرایط و استاندارهای لازم را داشته باشد به عنوان بیمارستان بین المللی توریسم سلامت معرفی می شود، تصریح کرد: این پروسه تا انجام و به نتیجه رسیدن ممکن است حدود سه ماه طول بکشد، ما صبر می کنیم تا همه بیمارستانهایی که تمایل دارند مستندات خود را به ما ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در تهران بر اساس امتیازات اعلام شده یک بیمارستان انتخاب می شود، گفت: ما در آستارا بیمارستانی به نام پارس نداریم بلکه در حال ساخت بیمارستانی به نام بیمارستان جایگزین هستیم  که البته مسکن و شهرسازی هنوز این بیمارستان را به ما تحویل نداده است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بعد از اینکه بیمارستان را مسکن و شهرسازی به ما تحویل داد قرار ما بر این است که این بیمارستان را طوری تجهیز کنیم که در حد استانداردهای بین المللی باشد که بتواند بیماران خارجی را پذیرش کند.

خیرخواه با اشاره به استفاده از واژه بین المللی در نام بیمارستان قائم رشت گفت: این بیمارستان در جمهوری آذربایجان دفتر دارد و به همین دلیل تابلوی بین المللی را بر سر بیمارستان خود زده است، که معاونت درمان تاکنون دوبار به بیمارستان قائم تذکر داده است تا آرم بین المللی را از سربرگ و تابلوی بیمارستان حذف شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: بیمارستان قائم دو ماه از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرصت خواسته است که در این مدت نسبت به اصلاح این امر اقدام کند و واژه بین الملی را از کلیه سربرگها و نیز تابلوی بیمارستان حذف کند.

وی با بیان اینکه از مدت تقاضای بیمارستان قائم هشت روز گذشته است، افزود: تذکر لازم به بیمارستان قائم داده شده است و اگر در مدت دو ماهی که فرصت خواستند واژه بین المللی را از سربرگ و تابلوی بیمارستان بر ندارند از طریق سیستم های مربوط مانند تعزیرات و دیگر مراجع قانونی با بیمارستان قائم برخورد می شود، زیرا دانشگاه مانند شهرداری نمی تواند خود برای برداشتن تابلو اقدام کند.

وی تاکید کرد: در طول مدت دوسالی که بیمارستان قائم از واژه بین المللی استفاده کرد هیچ تعرفه ای تحت عنوان بین الملل از هیچ بیماری دریافت نشد و از آنجایی که با بیمه ها قرار دارد نمی تواند خارج از تعرفه بیمارستان های درجه یک مانند گلسار و آریا دریافت کند و این امر طبق بررسی ها به دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اثبات شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار