حاشیه های برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ادامه دارد
تابناک تهران - چند روز به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باقی مانده و هر روز خبر تازه ای درباره ان شنیده می شود. توزیع بن کارت دانش اموزی خربد کتاب یکی از این خبرهای خوشحال کننده بود اما همین خبر خوشحال کننده هم ابعاد سوال برانگیزی داشت مثل اینکه چرا فقط دانش آموزان سه استان تهران، قم و البرز می توانند از بن خرید کتاب استفاده کنند.
کد خبر: ۲۱۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 19 April 2016

سال هاست که فعالان حوزه کتاب تلاش می کنند تا در کنار تخصیص بن کتاب دانشجویی که البته آن هم با مشکلاتی رو به روست،

بن کتاب دانش آموزی هم به نوجوانانی که دغدغه مطالعه دارند تعلق بگیرد. حالا مسئولان نمایشگاه کتاب می گویند که این موقعیت فراهم شده است. یکی دو روز پیش هم شرایط استفاده از این کارت و مبلغ ان اعلام شد اما عده ای به نحوه اختصاص این بن کارت اعتراض دارند آنها می گویند چرا باید فقط دانش آموزان ساکن در تهران، قم و البرز می توانند از این کارت استفاده کنند.

مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب در جواب این سوال می گوید: «اوالا با توجه به تعداد بالای دانش اموزان همین استان ها باید بگویم که بودجه زیادی برای این کار در نظر گرفته شده است و جذب چنین بودجه در وهله اول کار مهمی ست. همین که چند هزار دانش آموزش ساکن در این سه استان می توانند از تسهیلات خرید کتاب استفاده کنند گام بزرگی ست و امیدواریم در سال های آینده دامنه استفاده از بن خرید کتاب را گسترده کنیم.»

او ادامه می دهد: «البته نمایشگاه های کتاب استانی هم در شهرهای مختلف برگزار می شوند که اگرچه ابعاد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را ندارند اما تا حد زیادی می توانند نیازهای دانش آموزان استان های خودشان را برطرف کنند و آنها می توانند حین برگزاری نمایشگاه ها کتاب در استان خودشان از تسهیلات مشابه استفاده کنند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار