مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با تاکید بر نقش ارزنده مردم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گفت: برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر با محوریت مردم در استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 21 April 2016

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با تاکید بر نقش ارزنده مردم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گفت: برنامه‌های سالروز آزادی خرمشهر با محوریت مردم در استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، سردار مهدی ظفری با تاکید بر مردمی بودن برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: ما هرچه به نقش بزرگ مردم در توفیقات کشور و انقلاب توجه کنیم در اجرای برنامه‌ها موفق‌تر خواهیم بود لذا در اجرای برنامه‌ها باید از نگاه متعصبانه و قشری پرهیزه کرده و نگاهی فراگیر و مردمی داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: از جمله شاهکارها و دستاوردهای دفاع مقدس عامل بازدارندگی بوده که موجب هراس دشمنان شده و در حال حاضر به دلیل امنیت موجود آنچنان به چشم افراد نمی آید.

ظفری ضمن گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: انقلاب های صورت گرفته در جهان معمولا خیلی زود شروع شده اما به سختی ادامه می یابند که دلیل آن نیز صرف انرژی همه مردم برای پیروزی یک انقلاب و سهم خواهی همین افراد در ادامه راه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی با مشکلات بسیاری مواجه شد از جمله اینکه یکی از سخت‌ترین و خشن ترین جنگ‌های موجود در جهان علیه انقلاب اسلامی به راه افتاد .

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، جنگ دنیا با جمهوری اسلامی بود ابراز کرد: معمولا جنگها دریکی از 4 سطح راهبردی ، عملیاتی، استراتژیکی و تاکتیکی صورت می‌گیرد اما در دفاع مقدس دشمنان از هر4 راهبرد موجود برای نابودی ما استفاده کردند.

ظفری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس سرمایه ملی کشور محسوب می شود تصریح کرد: عملیات بیت المقدس علاوه بر دستاوردهای نظامی سرمایه هایی را برای ما داشته که درک آن نیاز به تامل و تفکر بیشتری دارد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش بسیج در دفاع مقدس افزود: ما معتقدیم اگر بسیج و مردم وارد میدان نبرد نمی شدند معلوم نبود سرنوشت جنگ به کجا ختم می‌شد به همین دلیل نیز حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بر اصل مردمی بودن انقلاب و دفاع مقدس تاکید دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه دفاع مقدس عبرت تاریخ است افزود: وقتی دشمن می بیند ما برای تنبیه متجاوزان ،آنها را شکست داده و از مرزها عبور می‌کنیم می‌داند اگر بخواهد جنگی را آغاز کند پایان دهنده آن جنگ نخواهد بود.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با تشریح برنامه‌های پیشنهادی افزود: تلاقی میلاد با سعادت امام زمان (عج) با سالروز آزادسازی خرمشهر فرصت ارزشمندی را برای گرامیداشت این حماسه بزرگ مهیا کرده است.

الهی تبار در ادامه با بیان اینکه ما آماده‌ایم شعار امسال در مراسم گرامیداشت این روز است خاطرنشان کرد: رزمندگان همدانی در آزادسازی خرمشهر نقش ممتازی داشته که تبدیل به ظرفیت‌های ممتازی برای ما شده است لذا لازم است در برگزاری برنامه به این ظرفیت های معنوی و حماسی توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری جشن درباغ موزه دفاع مقدس برای عموم مردم، روایتگری، بازدید رایگان مردم از باغ موزه دفاع مقدس در سوم خرداد همراه با نمایش فیلم ، برگزاری نمایشگاه عکس خرمشهر، تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس، برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس، رونمایی از کتاب کبریت های سوخته ، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت و تجلیل از شهدای مدافع و حرم و سربازان گمنام امام زمان (عج) از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای سالروز آزاد سازی خرمشهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار