رئیس هیأت فوتبال خوزستان گفت: سنگ‌پرانی‌هایی که در ورزشگاه تختی صورت می‌گرفت بیشتر از سوی هواداران پرسپولیس بود.
کد خبر: ۲۱۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 23 April 2016

کاظم طالقانی در مورد انتقادات زیادی که به اتفاقات روز گذشته دیدار پرسپولیس و استقلال اهواز مطرح می‌شود، گفت: تا انتقادی صورت نگیرد کارها بهبود پیدا نمی‌کند. باید این انتقادها انجام شود تا به ایرادات پی ببریم.

وی در مورد اینکه چرا ورزشگاه تختی اهواز دیروز تا این اندازه نابسامانی داشت، عنوان کرد: پیش‌بینی وضعیت امنیت و برقراری آن بر عهده مسئولان کنترل کننده و امنیتی ورزشگاه‌هاست. آنها شرایط سکوها را کنترل می‌کنند و نباید اجازه دهند هواداران وارد زمین شوند. باید قبل از برگزاری بازی با توجه به حساسیت و شرایط موجود نیرو به ورزشگاه بیاورند.

رئیس هیأت فوتبال خوزستان تاکید کرد: موضوع بعدی مربوط به این است که در ورزشگاه تختی در شرایطی که حتی وضعیت نور هم مناسب نبوده، مسابقات زیادی را برگزار کردیم که همین تعداد هوادار در آن حضور داشتند اما شرایط به نحوی بود که نه هواداری وارد زمین شد و نه این مشکلات به وجود آمد. با توجه به اینکه مسئولان استان قبول کردند بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود باید پیش‌بینی‌های لازم برای برقراری امنیت در ورزشگاه را انجام می‌دادند. هیأت فوتبال فقط نقش برگزارکننده مسابقه را دارد.

وی افزود: اینکه ما مصر بودیم بازی در تختی انجام شود به خاطر این بود که تیم استان ما بود. اگر بخواهیم برای بازی مقابل یک باشگاه بزرگ ورزشگاه را عوض کنیم، تصمیم درستی نیست. باشگاه که وظیفه شورای تامین را ندارد. تنها ارگانی که می‌تواند مکان بازی را تغییر دهد شورای تأمین است. شورای تامین بر اساس یک تصمیم جمعی به این نتیجه رسید که بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود. ما هم به عنوان برگزارکننده مسابقه باید از این مسئله تبعیت کنیم. اگر بنده نوعی ایرادی داشتم باید آن را بپذیرم و تقصیر را گردن دیگران نیاندازم. مگر پیش از این در ورزشگاه غدیر مشکلی به وجود نیامده است؟ آنجا هم صندلی و شیشه شکستند. مگر در ورزشگاه‌های تهران و سایر شهرستان‌ها چنین اتفاقاتی نمی‌افتد؟ اینکه بگوییم اگر بازی در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شد مشکلی به وجود نمی‌آمد درست نیست. در هر جایی از کشور اگر نتوانیم احساسات را کنترل کنیم، همین اتفاقات رقم خواهد خورد.

رئیس هیات فوتبال خوزستان در پاسخ به این سؤال که آیا مقصر اتفاقات ورزشگاه تختی یگان‌های برقرار کننده نظم در ورزشگاه هستند، تصریح کرد: ما به اینکه چه کسی مقصر است کاری نداریم. پیش‌بینی تعداد هوادار حاضر در ورزشگاه پیش از بازی انجام شده بود و می‌شد بر اساس آن نیرو در ورزشگاذه مستقر کرد تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

طالقانی در مورد اینکه آیا هواداران آن همه سنگ را به ورزشگاه آوردند یا اینکه سازه مخروب تختی باعث شد سنگ در اختیار هواداران قرار بگیرد، اظهار داشت: اصلا اینطور نیست. شهردای ۳ روز تمام ورزشگاه را پاکسازی کرد. متاسفانه صندلی‌ها را شکستند و سنگ‌های زیر آن را درآوردند و به سمت زمین پرتاب کردند. متاسفانه تمام اتفاقاتی که در پایان بازی صورت گرفت از سمت جایگاه مربوط به پرسپولیسی‌ها بود. دلیلشان هم این بود که می‌گفتند از بیرون ورزشگاه سنگ پرتاب می‌شود. حالا ۲ سنگ هم پرتاب شد باید چند متر پایین‌تر می‌آمدند نه اینکه وارد زمین شوند. نیروی انتظامی باید جلوی این اتفاقات را می‌گرفت و این مسائل مربوط به مسئولان برقرار کننده امنیت در ورزشگاه است ما که نمی‌توانستیم مقابل پرتاب سنگ را بگیریم.

وی در مورد اینکه از سمت هواداران استقلال اهواز هم سنگ پرتاب می‌شد، خاطرنشان کرد: ابتدا و هنگام گرم کردن بازیکنان سنگ از سوی هواداران استقلال پرتاب شد. متاسفانه در ادامه کنترل خوبی صورت نگرفت و مشکلات در جریان بازی هم تکرار شد که در بخش انتهایی پرتاب سنگ و مواد محترقه از سوی پرسپولیسی‌ها بود در حالی که قرار بود ۱۰ درصد جایگاه به پرسپولیسی‌ها اختصاص یابد، نصف ورزشگاه در اختیار آنها بود. متاسفانه این اتفاقات زشت در ورزشگاه رخ داد و کاری کردند که دیگر بازی بزرگ را در ورزشگاه تختی برگزار نکنیم.

طالقانی در رابطه با اینکه ورزشگاه تختی ۱۱ هزار نفر گنجایش دارد ولی دیروز گفته می‌شد حدود ۳۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند، عنوان کرد: چه کسی گفته ۳۰ هزار نفر به ورزشگاه آمده‌اند؟ گنجایش سکوها ۱۰هزار و ۵۰۰ نفر بود که تعدادی هم در پایین سکوها نشسته بودند که در کل جمعیت ۱۲-۱۳ هزار نفر می‌شد. اصلا ورزشگاه گنجایش ۳۰ هزار نفر را ندارد و این مربوط به زمانی است که در ورزشگاه صندلی گذاشته نشده بود و هواداران کیپ تا کیپ در ورزشگاه می‌نشستند که در آن شرایط هم حاضران در ورزشگاه حدود ۲۵ هزار نفر می‌شدند. وقتی جمعیت زیادی بیرون استادیوم می‌آیند آیا می‌توان آنها را راه نداد؟ مگر این اتفاق هفته قبل در دربی پایتخت نیفتاد؟ آنجا هم شرایط را مدیریت کردند و افراد وارد ورزشگاه شدند.

وی در مورد میزان خسارتی که به ورزشگاه وارد شده است، اظهار داشت: در سمت جایگاه پرسپولیسی‌ها تمامی صندلی‌ها شکسته شده بود. متاسفانه افرادی که سنگ پرتاب کردند در رقم خوردن این مشکل نقش داشتند. شروع کار هم از بیرون ورزشگاه بود.

رئیس هیات فوتبال خوزستان در رابطه با اینکه احساسی شدن حاضران در ورزشگاه در رقم خوردن این شرایط نقش دارد، گفت: حاضران در ورزشگاه قصد تخلیه انرژی خود را دارند و گاهی این احساسات به صورت کنترل نشده باعث رقم خوردن این مشکلات می‌شود. اینکه بگویند پرسپولیس در آستانه قهرمانی است و همه به ورزشگاه بیایید در شرایطی که بستر را فراهم نکردند، درست نیست. دیروز نه تنها از اهواز بلکه از کل استان و شاید خارج از استان هم برای تماشای بازی پرسپولیس به ورزشگاه آمده بودند.

طالقانی در رابطه با اینکه آیا جلسه‌ای برای بررسی مشکلات به وجود آمده در بازی دیروز برگزار می‌شود، تصریح کرد: وظیفه من نیست که این مشکلات را بررسی کنم. اتفاقاتی که روز گذشته در ورزشگاه رقم خورد بیشتر به خاطر مسائل امنیتی بود. دستگاه‌های مربوطه بدون شک این مسائل را بررسی خواهند کرد.

وی در مورد اینکه این پرسش مطرح می‌شود که چطور شورای تامین برای برگزاری دیدار استقلال اهواز مقابل استقلال اجازه برگزاری بازی در ورزشگاه تختی را نداد ولی دیروز بازی در ورزشگاه تختی انجام شد، اظهار داشت: این مسئله به طور دقیق در ذهنم نیست ولی در آن زمان هم شورای تامین دخالت نکرد و سازمان لیگ به خاطر مشکل نور پایش را در یک کفش کرد در مسابقه در ورزشگاه غدیر برگزار شود.

رئیس هیأت فوتبال خوزستان در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان لیگ خواستار برگزاری بازی در ورزشگاه غدیر بوده است، گفت: بله سازمان لیگ چنین درخواستی را داشت اما شورای تامین نظر نهایی را می‌دهد. آنها می‌گفتند چون هوادار بیشتری می‌آید بازی در ورزشگاه غدیر انجام شود اما شورای تامین اعلام کرد مشکلی با برگزاری بازی در ورزشگاه تختی ندارد و به همین خاطر میزبان هم از حق میزبانی خود استفاده کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار