به میزبانی تربت جام؛
سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر «گروه يك» خراسان رضوی با رقابت 500 نفر از منتخبین به مدت سه روز به میزبانی آموزش و پرورش تربت جام در محل مصلی الغدیر این شهرستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۲۱۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 23 April 2016

به گزارش تابناک رضوی مراسم اختتامیه سی و چهارمین رقابت قرآنی با تلاوت آیاتی چند از کلام وحی با نوای قاری بین المللی استاد جواد پناهی و خطبه خوانی دانش آموزان فائزه خواجوی و زهرا رهباردار از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در ارتباط با عدالت علوی در اجرای حکومت و تاکید بر استفاده علمی بیشتر از صحیفه سجادیه، آغاز شد.
 
درادامه مراسم معاون قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تشکر از تلاش های خالصانه آموزش و پرورش تربت جام و تسلیت ایام وفات حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) وظیفه تبلیغ، ترویج و احیاء قیام امام حسین(ع) را برعهده داشتند و دانش آموزان دختر شرکت کننده در مسابقات چه رتبه آوردن و نیاوردن از نظر ما همه برنده و رسالت زینبی بر دوش دارند.
 
علی مهدی خواه با توصیه به دانش آموزان منتخب قرآنی تصریح کرد: دانش آموزان برتر قرآنی با همین معارف و توانمندی هایی که کسب کردند برای خودشان یک ماموریت تبلیغی و ترویجی در سطح محله، مدرسه و شهر تعریف کنند تا انشاالله به اتفاق هم وضعیت عترت، قرآن و نماز را در جامعه ارتقا دهیم.
 
در پایان مدیر آموزش پرورش تربت جام ومسئول ستاد برگزاری مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات تعداد 500 دانش آموز دختر از «گروه يك» استان خراسان رضوی در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم، تفسیر اذان و نماز به مدت سه روز به رقابت پرادختند.
 
محمد رضا کامیابی با ابراز خرسندی از راه یابی دو نخبه قرآنی این شهرستان به مسابقات کشوری افزود:مقام های اول این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا کردند که عناوین برتر در رشته قرائت: مهسا تقی پور از ناحیه 5 مشهد- فاطمه پژوهان نیک از ناحیه 7 مشهد مقدس – سیده معصومه حسینی آقا ملکی از ناحیه 2 مشهد - مهلا پرنده سالانقوچ از قوچان - فاطمه احمدی و زینب ضیا دوست از سبزوار.
 
رشته ترتیل : عطیه صولتی از تربت جام - فائزه ابرهیمی از ناحیه 2 مشهد مقدس.
 
رشته حفظ: فاطمه پولادی از گناباد- زهرا سادات موسوی و معصومه سادات دشتی رحمت آبادی از ناحیه 4 مشهد - مریم طرزی از سبزوار - مهدیه سادات هاشمی و فاطمه جعفری از ناحیه 3 مشهد.
 
رشته تفسیر: نائمه رحمانی کوه سفیدی از تربت جام - سید زهرا رباط جزی مقدم از ناحیه یک مشهد - هنانه عطایی حمامی از ناحیه 6 مشهد
 
رشته صحیفه سجادیه: زهرا رهبار دارخراسانی از ناحیه 4 مشهد - زینب میرزایی از ناحیه 6 مشهد - سید زهرا سجادی زاده از ناحیه 5 مشهد - ملیحه خسروی جم از سبزوار - فائزه خواجوی  از ناحیه یک مشهد و مهدیه جمالی خاقانی از تربت جام رتبه اول این دوره از مسابقات را کسب و به مر حله کشوری راه یافتند.
 
گفتنی است؛در پایان این رقابت های قرآنی به نفرات اول تا سوم هر رشته و به برترین های این دوره از مسابقات که  به مرحله کشوری راه یافتند تندیس و هدایای نفیسی تقدیم شد.

برچسب ها: قرآن ، تربت جام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار