کد خبر: ۲۱۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 23 April 2016
برای شروع کسب و کار، هیجان دارید. شاید ایدهای در سر دارید یا صرفاً شیفتۀ ایدۀ راهاندازی و گسترش تجارت خود شدهاید. پس باید برخی ریسکها مانند ترک شغل فعلی یا مدتی از جیبخوردن را بپذیرید. به هر روی، یک مانع تدارکاتی پیش رو دارید: پول زیادی در بساط ندارید.

اگرچه فقدان سرمایۀ شخصی مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود اما نباید مانع اجرای رویاهایتان شوند. درواقع، احتمال دارد که با دست خالی و بدون سرمایۀ نسبتاً زیاد کسب و کاری را شروع کرده و گسترش دهید منوط به اینکه بدانید چه کاری باید انجام دهید.

 

دلیل نیاز یک کسب و کار به پول

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، ابتدا اجازه دهید به دلیل نیاز کسب و کار به پول نگاهی بیندازیم. هیچ هزینۀ «استارت‌آپ» واحدی برای ایجاد و کسب و کار وجود ندارد، به گونه‌ای که کسب و کارهای متفاوت، نیازهای مختلفی خواهند داشت. لازم است پیش از شروع سرمایه‌گذاری به فکر برآورد روش‌های جایگزین تامین مالی شرکت خود باشید.

 

به موارد زیر توجه کنید:

    پروانه و مجوز. بسته به منطقه‌ای که در آن هستید ممکن است برای کار به تشریفات اداری و ثبت نیاز داشته باشید.
    تدارکات. آیا باید مواد اولیه بخرید؟ آیا به رایانه و دستگاههای دیگر نیاز دارید؟
    تجهیزات: آیا به نرم‌افزار یا ماشین‌آلات تخصصی نیاز دارید؟
    فضای اداری. فضای اداری هزینه‌بر است و نمی‌توانید از زیر بار هزینه‌هایی مانند اینترنت، آب و برق شانه خالی کنید.
    انجمن‌ها، اشتراک‌ها و عضویت‌ها. می‌خواهید اشتراک ماهیانۀ کدام انتشارات باشید؟
    هزینه‌های اجرایی. می‌خواهید همه جا دیده شوید، پس بازاریابی را فراموش نکنید.
    هزینه‌های حقوقی. در طول فرآیند توسعۀ کسب و کار خود به مشاوره با وکیل نیاز دارید.
    کارمندان و پیمانکاران. اگر نمی‌توانید به تنهایی کسب و کار خود را پیش ببرید، پس باید به فکر پرداخت حقوق باشید.

با جمیع این موارد، دو راه برای شروع کسب و کار با حداقل سرمایه پیش رو دارید: کاهش هزینه‌های خود یا افزایش سرمایۀ موجود از منابع دیگر. در این جا سه انتخاب پیش رو خواهید داشت:

 

انتخاب اول: کاهش نیازهای خودتان

گزینۀ اول شما برای تغییر الگوی کسب و کار، تقاضای کمتر است. برای نمونه، اگر در فکر تاسیس موسسۀ خصوصی هستید، باید هزینه های «کارمندان» خود را کاهش دهید و حتی با یک کارمند در ابتدا شروع کنید. اگر مشکل فضای اداری دارید، می‌توانید در منزل خود کار کنید. حتی می‌توانید کارهایتان را خودتان انجام دهید تا منابع تامین ارزان‌تری پیدا کنید یا کل خط تولید خود را که در وهلۀ اول بیش از حد پرهزینه هستند را متوقف کنید.

اما از برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌های حقوقی و صدور مجوز نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. بنا بر SBA، بسیاری از کسب و کارهای کوچک با کمتر از ۳٫۰۰۰ دلار و فرانشیزهای ۱۰۰۰ دلاری شروع به کار کرده‌اند.

 

انتخاب دوم: بوت‌استرپ

انتخاب دوم شما ایدۀ موسوم به دورۀ «دست‌گرمی» کسب و کار است. به جای این که به یک باره در منصب کسب و کاری تمام عیار قرار بگیرید، می‌توانید به کارهای مقدماتی بپردازید. می‌توانید برای شروع وبلاگی راه‌اندازی کنید و گسترۀ هدف، مخاطبین و سودآوری را کاهش دهید. اگر در قالب خوداشتغالی شروع به کار می‌کنید، از برخی هزینه‌های گزاف اولیه اجتناب کنید (و از مالیات سبک‌تر نیز بهره‌مند شوید).

 

انتخاب  سوم: برون‌سپاری

سومین گزینۀ پیش روی شما، برخورداری از منابع خارجی است. با این روش، پوشش کل بودجۀ استارت‌آپ در برخی بخش‌های مختلف محقق می‌شود و بنابراین چندان درگیر جزئیات نخواهید شد، اما روش‌های بالقوۀ دیگری نیز برای افزایش سرمایه وجود دارد. در اینجا به چند مورد از این منابع اشاره می‌کنیم:

    دوستان و خانواده. سعی کنید از خانواده و دوستان کمک بگیرید، حتی اگر ناچیز باشند.
    سرمایه‌گذاران فرشته‌خو. سرمایه‌گذاران فرشته افراد ثروتمندی هستند که از ایده‌های کسب و کار پشتیبانی می‌کنند. آنها به طور معمول با مالکیت بخشی از شرکت، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌نمایند.
    سرمایه‌گذاری کارآفرینی (جسورانه). سرمایۀ مخاطره‌آمیز مانند سرمایه‌گذاران فرشته است، اما به طور معمول در قالب مشارکت‌ها یا سازمان‌ها هستند و به دیده‌بانی کسب و کارهای حال حاضر می‌پردازند.
    کراودفاندینگ (سرمایه‌گذاری جمعی). به دلیل اینکه با ایدۀ خوب و کار کافی می‌توانید به جذب بودجه برای هرچیزی بپردازید، این روش محبوبی محسوب می‌شود.
    وام‌ها و کمک‌های دولتی. ادارۀ کسب و کارهای وجود (برخی سازمانهای دولتی و ایالتی) وجود دارند که صرفاً به پیشرفت کسب و کارهای کوچک کمک می‌کنند. بسیاری از آنها اقدام به اعطای وام برای راه‌اندازی مشاغل می‌نمایند.
    وام‌های بانکی. چنانچه وضعت اعتباری مناسبی داشته باشید همیشه می‌توانید روی دریافت وام از بانک‌ها حساب کنید.

با این گزینه‌ها، می‌توانید میزان سرمایه‌گذاری شخصی را به حداقل کاهش دهید. البته در این راه ممکن است مجبور شوید که از کسب و کار کوچک شروع کنید یا شریکی برای کار خود بپذیرید یا اینکه زیربار بدهی بروید، اما اگر به ایده‌های کسب و کار خود ایمان داشته باشید، هیچ یک از این کم و کاستی‌ها شما را از ادامۀ این راه باز نخواهد داشت. می‌توان بر مشکل کمبود سرمایه فائق آمد اما نباید مرتکب اشتباه شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار