رئیس انجمن کشمش ملایر گفت: بحران آب یکی از مشکلات عمده واحدهای کشمش پاک‌کنی ملایر است.
کد خبر: ۲۱۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 25 April 2016
رئیس انجمن کشمش ملایر گفت: بحران آب یکی از مشکلات عمده واحدهای کشمش پاک‌کنی ملایر است.

به گزارش فارس،منوچهر رضایی با اشاره به فعالیت بیش از 50 کارخانه کشمش در ملایر اظهار داشت: کشمش اولین محصول صادراتی شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از صادرات استان مربوط به کشمش ملایر است، گفت: در حال حاضر برخی از چالش‌ها و مشکلات باعث کاهش میزان صادرات این محصول شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه با نگاه واقع‌بینانه باید به دنبال رفع نقاط ضعف و ایجاد راهکارهای جدید برای افزایش صادرات این بخش بود، تصریح کرد: حفظ جایگاه فعلی خود در بازارهای جهانی و زمینه ایجاد بازارهای جدید از مهمترین اولویت‌های ما در بخش صادرات است.

وی مشکل نقدینگی، جواز صادراتی و نبود سرمایه در گردش را از دیگر مشکلات واحدهای کشمش پاک‌کنی و کارخانه‎داران در این بخش دانست و گفت: برای رفع مشکلات نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستیم.

رضایی با اشاره به مشکلات کارخانه‌داران کشمش شهرستان، مهمترین مشکل را بحران آب دانست و افزود: در این زمینه باید راه‍کاری ارائه دهیم که با حمایت مسئولان بتوان مشکل آب را برای این واحدها حل کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه می‌توان با حفر چاه در شهرستان و یا گرفتن انشعاب از سد کلان، چاره‌ای برای مشکل اندیشید، پساب حاصل از شست‌وشوی کشمش کارخانجات را از مشکلات زیست‌محیطی این واحدها دانست و گفت: در این زمینه محیط زیست اخطارهای لازم را در سال‌های قبل برای واحدها صادر کرده‌‌‌‌اند و واحدها نیز در حد توان اقدام لازم را داشته‌اند.

رضایی گفت: ایجاد تصفیه‌‌خانه و جلوگیری از ورود پساب واحدها به محیط زیست از راهکارهای پیشنهادی بوده و در حال حاضر نیز برخی واحدها با روش‌های مختلف پساب موجود را مهار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد تصفیه‌خانه برای واحدهای کشمش پاک‌کنی نیز متحمل هزینه زیادی است افزود: در این زمینه همه واحدها نمی‌توانند از عهده این هزینه برای ایجاد تصفیه‌خانه برآیند.

رئیس انجمن کشمش ملایر با اشاره به تعطیلی و نیمه فعال شدن برخی واحدهای کشمش پاک‌کنی ملایر گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بتوان این واحدها را از بحران‌ها و تهدیدهات موجود نجات داد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات موجود طرحی به استانداری ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تصویب و اجرای این طرح می‌توان گفت نیمی از مشکلات در بخش آب و پساب واحدها حل خواهد شد و کیفیت محصول تولیدی نیز بالاتر خواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار