دبیر اجرایی خانه كارگر استان همدان اظهار كرد: تحقق پیام نوروزی رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' دغدغه و آرزوی قلبی كارگران است.
کد خبر: ۲۱۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 25 April 2016

دبیر اجرایی خانه كارگر استان همدان اظهار كرد: تحقق پیام نوروزی رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' دغدغه و آرزوی قلبی كارگران است.

به گزارش ایرنا،چنگیز اصلانی در جمع خبرنگاران افزود: تحقق پیام رهبری به معنای حمایت از تولید ملی است كه نتیجه این حمایت خلق فرصتهای شغلی پایدار به عنوان یكی از مطالبات و دغدغه های اصلی جامعه است.

دبیر اجرایی خانه كارگر استان همدان اظهار كرد: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی، كار و نیروی كار به ارزش و جایگاه واقعی خود می رسد.

اصلانی بیان كرد: برای اینكه منویات رهبری معظم انقلاب به سرمنزل مقصود برسد باید تمامی 80 میلیون جمعیت ایران فعال شده و احساس مسئولیت كنند.

وی اضافه كرد: نباید تحقق پیام رهبری فرزانه انقلاب را به نفع خود مصادره كرده و در صورت محقق نشدن آن، دولت را مقصر بدانیم.

اصلانی تاكید كرد: بطور حتم دولت به تنهایی قادر به محقق كردن پیام رهبری نخواهد بود بلكه دولت در این باره باید پرچمدار باشد و مابقی قوا او را حمایت كنند.

وی تولید و صادرات را مكمل یكدیگر دانست و گفت: اگر برای تولیدات داخلی بازار فروشی نباشد نباید انتظار تحقق اقتصاد مقاومتی را داشت.

دبیر اجرایی خانه كارگر استان همدان اضافه كرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید واردات را كاهش داد تا لشگر بیكاران به چرخه تولید بازگردند.

اصلانی با انتقاد از وضعیت امنیت شغلی اظهار كرد: نبود امنیت شغلی و اخراج كارگران ناهنجاریهای اجتماعی و بیماریهای ناشی از استرس شغلی را افزایش داده و بجای افزایش واحد تولیدی در كشور شاهد افزایش مراجع قضایی، انتظامی و بیمارستانها برای نگهداری این افراد خواهیم بود.

*راهپیمایی در هفته كارگر
دبیر اجرایی خانه كارگر استان همدان از راهپیمایی سراسری كارگران در هفته كارگر خبرداد و گفت: این موضوع در همدان به مرجع مسئول اطلاع رسانی شده و منتظر دریافت مجوز هستیم.

اصلانی امنیت شغلی كارگران، معیشت آنان، قراردادهای سفید امضا و رسیدگی به وضعیت درمان و بیمه آنها از جمله مشكلات و مطالبات جامعه كارگری است.

وی تاكید كرد: حقوق پرداختی به كارگران كفاف زندگی و معیشت آنها را نمی دهد و طبق ماده 41 قانون كار بر اساس نرخ تورم، حقوق برای كارگران پیش بینی نمی شود.

وی اضافه كرد: بسیاری از كارگران فاقد قراداد مدت دار بوده و قراردادهای سفید امضا جای آنها را گرفته است و با وجود مطرح شدن این موضوع در مجلس شورای اسلامی ولی رای نیاورد.

دبیر اجرایی خانه كارگر استان همدان درباره وضعیت درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی بیان كرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید بگذارند این مجموعه از نظر مالی استقلال داشته باشد.

اصلانی افزود: با وجود اینكه 100 درصد مالكیت تامین اجتماعی مربوط به بیمه شدگان از این حوزه است هم اینك 248 هزار نفر در این استان بیمه هستند.

وی تاكید كرد: با وجود ضرورت وجود شورای كارگری در واحدهای تولیدی ولی تشكیلات كارگری موجود در این واحدها بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و طبق قانون شكل نگرفته است.

وی اضافه كرد: طبق قانون باید در واحدهای تولید بالای 35 نیروی كار شورای كارگری تشكیل شود ولی بعلت بحران اقتصادی، تحریمها و ملاحضه كارفرما ، اجازه نمی دهند شورای كارگری در واحدهای تولید شكل بگیرد.

دبیر اجرایی خانه كارگر استان همدان تاكید كرد: همانگونه كه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در كشور اهمیت دارد بگونه ای كه در شرایط جنگ هم برگزار شد باید طبق اصل 36 قانون، انتخابات كارگری نیز برگزار شود.

اصلانی گفت: همچنین 420 فقره پرونده مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در استان همدان در كمیته مشاغل سخت و زیان آور معطل مانده است.

وی افزود: قانون، تعریف درستی از مشاغل سخت و زیان آور ارائه كرده است ولی برخی اجازه نمی دهند قانون اجرایی شود در حالیكه ایستادگی در برابر قانون به معنی هرج و مرج است.

پنجم تا 11 اردیبهشت ماه هفته كارگر نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار