نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: تامین امنیت درتمامی ابعاد وظیفه همه دولت‌هاست که دراین راستا راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس امنیت اخلاقی از جانب وزیرکشور و نیروی انتظامی جای تشکر دارد.
کد خبر: ۲۱۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 24 April 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه تامین امنیت، اولویت تمامی دولت‌هاست گفت: امنیت از جمله مباحثی است که تمامی دولت‌ها باید به آن توجه داشته باشند و برای تامین آن تلاش فراوان کنند.

وی ادامه داد: در این راستا امنیت دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از آنها امنیت اخلاقی است که باید مد نظر قرار گیرد تا پدران و مادران نگران گرفتاری فرزندشان در دام‌های غیراخلاقی نباشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس امنیت اخلاقی جای تشکر دارد که در این میان مسئولین استان فارس نیز باید توجه ویژه‌ای به وضعیت غرب شیراز داشته باشند، چرا که خبرها و گزارشات به دست رسیده حکایت از این دارد که رفتارهای نامتعارفی در این منطقه دیده می‌شود.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود مدیران و مسئولان استان فارس را خطاب قرار داد و گفت: اقتصاد و معیشت در سال جاری اولویت است و بارها نیز به این نکته اشاره شده اما متاسفانه باز هم خبرهایی از تعطیلی کارخانجات و یا فعالیت آنها به ظرفیت اندک می‌رسد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: تاکنون اگر اسمی از آنها برده نشده، احترامی است که به مسئولین استان گذاشتند، اما اگر راه چاره‌ای اندیشیده نشود، نام آنها را خواهم برد.

وی تاکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری و اولویت اول امروز کشور، اقتصاد و معیشت است که در این میان باید شاهد تلاش و فعالیت همگان باشیم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به کنفرانس سران اسلامی در کشور ترکیه، گفت: در این کنفرانس شاهد واگرایی ۱۸۰ درجه‌ای اهداف بودیم، چرا که در مسیر اسرائیل و صهیونیسم قدم برداشته شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: عرب‌ها کنفرانس اسلامی را به بیراهه کشاندند و ما باید برای مقابله با آنها از این فضای انفعالی خارج شویم.

وی افزود: اگر می‌بینیم شیطان بزرگ، شیاطین منطقه را به دور هم جمع می‌کند و بیانیه‌ای برای تغییر رفتار ما پیشنهاد می‌کنند، ما نیز باید رفتارمان را با آنها تغییر دهیم.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: اگر حزب‌الله نبود، عرب‌ها آبرو نداشتند چرا که اعراب در چهار جنگ از اسرائیل شکست خوردند اما حزب‌الله بود که در اولین قدم صهیونیسم را به عقب راند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید از حالت انفعالی خارج شود، تاکید کرد: زمانی که آنها بر ما حالت تهاجم دارند و با استفاده از روش‌های مختلف، جوانان ما را هدف قرار داده‌اند، دستگاه دیپلماسی ما نیز باید از حالت انفعالی خارج شود؛ چرا که ما هیچ‌گونه نقطه ضعفی نداریم که بخواهیم مقابل آنها انفعالی رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در دنیا و منطقه استفاده کنیم، گفت: باید دیپلماسی ما نیز با توجه به وضعیت موجود فعال باشد چرا که آنها جنگ دیپلماسی بر علیه ما راه انداختند و ما نیز باید با استفاده از امکانات و ابزار فراوان در مقابل آنها ایستادگی کنیم، چرا که هیچ نقطه ضعفی نداریم و همگان به یاد داشته باشند که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر آمریکا توان حمله کردن به ایران را داشت، در گذشته این کار را انجام داده بود.

آیت‌الله ایمانی افزود: نباید اجازه دهیم که غرور ملی ما شکسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تاکید کرد: وحدت، همدلی و همزبانی درون جامعه و استقامت و پایداری در راه خدا باعث موفقیت و سربلندی می‌شود؛ همان‌گونه که در پیروزی انقلاب شاهد این مهم بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید اجازه داد فرقه‌های انحرافی در جامعه رشد و نمو داشته باشند، گفت: متأسفانه شبکه‌های انگلیسی و فارسی‌زبان به نام شیعه، برنامه‌هایی را پخش می‌کنند و برخی از هیأت‌های مذهبی در داخل کشور نیز با مداحی‌های خود، مباحثی را در مورد شیعه بیان می‌کنند که هیچ‌کدام به نفع شیعه نیست.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد بدعت‌هایی در جامعه هستیم، مراد و بنده‌هایی را در جامعه می‌بینیم که واقعیت ندارند و همگان باید توجه داشته باشند که هیچ دیوار، کوچه و مغازه‌ای، مُراد نمی‌دهد و این مباحث انحرافی است که باعث می‌شود برخی برای شمع روشن کردن بر روی یک دیوار و یا کوچه تجمع کنند.

امام جمعه شیراز افزود: این‌گونه انحرافات فکری و عملی در جامعه به مرور باعث بروز مشکلات می‌شود؛ بنابراین باید با این‌گونه موارد، برخورد شود و جای تأسف است که در برخی از این‌گونه حرکت‌ها، شاهد حضور چهره‌های بلند علمی نیز هستیم در حالی که باید این افراد، جامعه و جوانان را به مسیر درست هدایت کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ولایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
امام جمعه محترم اگر اخلاق را ترویج کنند و مطابق اخلاق اسلامی رفتار کنند تاثیر بیشتری از گشت اخلاقی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار