معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار همدان گفت: شش خوشه صنعتی در این شهرستان شناسایی شده است که بزودی شناسنامه دار می شود.
کد خبر: ۲۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 13 April 2015
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار همدان گفت: شش خوشه صنعتی در این شهرستان شناسایی شده است که بزودی شناسنامه دار می شود.

به گزارش ایرنا؛ محمد علی محمدی افزود: خوشه های صنعتی شهرستان همدان متولی نداشت که با برگزاری جلساتی مشکلات رفع شده و قرار است که شناسنامه دار شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان همدان خوشه های صنعتی در زمینه نان سنتی، صنایع MDF، چرم، سنگ های ساختمانی، عرقیات گیاهی و محصولات کشاورزی شناسایی شده است.

محمدی ادامه داد: این خوشه های صنعتی پس از دریافت مجوز می توانند برای گسترش فعالیت از تسهیلات چهار درصد استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه برای ارایه محصولات، برگزاری کلاس های آموزشی برای بالا رفتن کیفیت محصولات و ضابطه مند کردن این خوشه های صنعتی در دست اقدام است.

خوشه های صنعتی (کسب و کار) یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک و متوسط هستند که کاستی های صنایع کوچک و متوسط را رفع و مزیت های مختلف صنایع کوچک، چون انعطاف پذیری و تنوع را تقویت می بخشند.

خوشه کسب و کار مجموعه ای از بنگاه های تولیدی و خدماتی در یک رشته است که با تکیه بر سرمایه های قوام یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می گیرد.

بر اساس طرح مطالعه فراگیر، شناسایی و اولویت بندی خوشه های کسب و کار در استان همدان، تعداد 15خوشه کسب و کار در گرایش های مختلف شناسایی شده و اقدامات توسعه ای نیز در مورد برخی از آنها به اجرا درآمده است.

 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار