رییس خانه‌ی مطبوعات کشور گفت: تقویت فضای رسانه‌ای کشور و هم‌اندیشی برای حل مشکلات روزنامه‌نگاران را از نتایج مهم جشنواره‌ی فرامرزی مطبوعات در ایلام دانست.
کد خبر: ۲۱۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 25 April 2016

رییس خانه‌ی مطبوعات کشور گفت: تقویت فضای رسانه‌ای کشور و هم‌اندیشی برای حل مشکلات روزنامه‌نگاران را از نتایج مهم جشنواره‌ی فرامرزی مطبوعات در ایلام دانست.


به گزارش تابناک ایلام،دکتر «مصطفی کواکبیان» در دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات در ایلام اظهار کرد: چنین جشنواره‌هایی موجب تقویت فضای رسانه‌ای کشور می‌شود.

وی ادامه داد: اهالی مطبوعات در سراسر کشور از گرفتاری‌های مالی رنج می‌برند و همین امر بر کمیت و کیفیت کار این صنف تأثیر گذاشته که امیدواریم یکی از نتایج چنین جشنواره‌هایی هم‌اندیشی برای رفع این مشکل اساسی باشد.

رییس خانه مطبوعات کشور با تأکید بر اهمیت محورهای جشنواره گفت: موضوعات جشنواره از یک‌طرف هم گویای ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی مهم منطقه است و از طرفی دیگر هم بر دردهای منطقه مانند تروریسم و ریزگردها انگشت گذاشته که امیدواریم این مسائل طرح و راهکارهای اهل علم نیز فراروی مسئولان قرار گیرد.

کواکبیان با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های این جشنواره‌‌ی سه‌روزه تصریح کرد: برگزاری پنل‌ها با حضور اساتید و اهل فن می‌تواند روزنامه‌نگاران را در خلق دغدغه‌های جدید برای جامعه که اساس کار روزنامه‌نگاری است کمک کند.

جشنواره فرامرزی مطبوعات روزهای 27، 28 و 29 اردیبهشت با حضور استان‌های جدار مرزی ایران و عراق در ایلام برگزار می‌شود.

 مرز مشترک، چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو، راه‌ها و موانع توسعه و امنیت پایدار منطقه، راه‌های تقویت همگرایی استان‌های منطقه و گسترش بیش از پیش مبادلات بر پایه اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مدنی، راه‌ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه با عطف توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای مرز مشترک و ظرفیت مناطق آزاد تجاری، مسئله تروریسم در منطقه، عوامل، چالش‌ها، پیامدها و راه‌های مقابله با آن، خشونت و افراط‌گرایی در منطقه، عوامل، چالش‌ها و راهکارها و مسئله محیط‌زیست و بحران‌های پیش رو (آب، جنگل‌ها، ریزگردها) عوامل، چالش‌ها و راهکارها ازجمله محورهای این جشنواره است./م


منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار